×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نخستین ایستگاه CPS (حفاظت کاتدیک) با استفاده از انرژی خورشیدی نصب شد

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از نصب و راه اندازی اولین ایستگاه CPS (حفاظت کاتدیک) با استفاده از انرژی خورشیدی در این شرکت خبر داد.

ˈصفرعلی جمال لیوانیˈ در باره فرآیند راه اندازی و نصب این سامانه گفت: با همت متخصصان و کارشناسان شرکت گاز گلستان، اولین ایستگاه CPS خورشیدی که انرژی الکتریکی مورد نیاز آن از منبع بزرگ و عظیم خورشید تأمین می شود، نصب و با موفقیت راه اندازی شد.

وی در باره نقش حیاتی و برجسته سیستم های CPS افزود: این سیستم در حفاظت از خوردگی لوله های فلزی شبکه های گازرسانی و زیست محیطی نقش بسیار حائز اهمیتی دارد اما در برخی از مواقع فاصله محل استقرار از شبکه برق شهری دور بوده و یا هزینه برقراری انشعاب، توجیه اقتصادی ندارد که در این موارد، ضرورت بهره گیری از انرژی های تجدیدناپذیر به ویژه سیستم های فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) بهترین گزینه است.

وی با بیان این که شرکت گاز گلستان در زمینه بهره گیری از انرژی های خورشیدی پیشتاز است، تصریح کرد: این شرکت به منظور صرفه جویی در مصرف برق تاکنون توانسته است در چند ایستگاه تقلیل فشار گاز و انبار مرکزی، سیستم انرژی خورشیدی را نصب و راه اندازی کرده و برق مورد نیاز آن ها را تأمین نماید.

وی در ادامه گفت: در همین ارتباط، راه اندازی این سیستم در ایستگاه CPS که برای اولین بار در این شرکت انجام گرفته بخشی از این فرآیند مهم است که با موفقیت به اتمام رسید و تلاش داریم تا هم چنان این فرصت را در بخش های دیگر نیز توسعه دهیم.

وی با تقدیر از متولیان و مجریان این طرح اظهار کرد: در مجموع برقراری این سیستم صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با نصب تجهیزات برقی داشته و ضمن این که بهای برق مصرفی نیز وجود ندارد.

این ایستگاه در منطقه بی بی شیروان از توابع شهرستان گنبدکاووس واقع است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در ادامه، اولویت کاری این شرکت را در سال جاری، وصول مطالبات و بهینه سازی مصرف گاز عنوان کرد.

جمال لیوانی با اشاره به این که شرکت گاز گلستان بابت فروش گاز طبیعی مطالبات بسیاری از بخش های مختلف دارد گفت: برخی مصرف کنندگان گاز طبیعی به ویژه در بخش های صنعتی و CNG، مبالغ قابل توجهی را بدهکار هستند که این امر مشکلات جدی را برای این شرکت به بار آورده است.

وی افزود: جلساتی را با مسئولان و کارشناسان شرکت تشکیل دادیم و در باره نحوه وصول مطالبات معوق رایزنی کرده و راهکارهای مناسبی را اتخاذ کردیم که در ادامه به اجرا درمی آید.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها، به ازای فروش هر مترمکعب گاز باید مبالغ مشخصی به حساب دولت پرداخت شود، لذا ضرورت دارد برای تأمین این میزان تعهد با همکاری دستگاه های ذیربط برای وصول مطالبات با جدیت تلاش کرد.

جمال لیوانی از مشترکین در بخش های مختلف که بابت فروش گاز به این شرکت بدهکار هستند تقاضا کرد هر چه سریع تر نسبت به واریز بدهی های خود اقدام کرده و با این شرکت همکاری داشته باشند تا کار به قطع جریان گاز این واحدها نرسد و بتوان از محل دریافت مطالبات معوق، زمینه های توسعه گازرسانی در استان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: برنامه مهم دیگر این شرکت نهادینه کردن مصرف گاز طبیعی و فرهنگ سازی در این زمینه است که متاسفانه در بسیاری از بخش ها شاهد مصرف بی رویه و اسراف هستیم لذا از همه مشترکین می خواهیم مصرف خود را بدرستی مدیریت کرده و برابر الگوی تعیین شده، گاز مصرف نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: برای آگاهی مشترکین استان، بروشورهایی حاوی مبالغ جدید گاز بها و رنج مصرف در فصول گرم و سرد سال تدوین کرده ایم که در مرحله قبل توسط ادارات گازرسانی در اختیار آنان قرار گرفت تا بر اساس جدول مندرج، نسبت به مدیریت مصرف خود اقدام کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches