×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نحوه گزینش دانش‌آموزان در مدارس هیات امنایی

اقتصادتهران: مدیر امور شوراهای آموزش وپرورش با بیان اینکه مدارس هیات امنایی جزو مدارس خاص نیستند و همان مدارس دولتی با سبک مدیریتی مردم محور هستند گفت: حدود ۳۰۰۰ مدرسه هیئت امنایی داریم که حدود یک میلیون دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند. تلاش می‌کنیم نظارت بر این مدارس را تقویت کنیم.

رسول پاپایی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره مدارس هیئت ‌امنایی اظهار کرد: مدارس هیئت امنایی نوع جدیدی از مدارس نیستند؛ گرچه نورس هستند و تازه متولد شده‌اند.

وی افزود: مدارس هیئت امنایی دارای یک نوع سبک مدیریتی‌اند و بعضا مشاهده می‌شود به اشتباه آن‌ها را از انواع مدارس تلقی می‌کنند در حالی که اینها مدارس دولتی با سبک مدیریتی مردم محور و مبتنی بر مدرسه محوری هستند.

مدیر امور شوراهای آموزش وپرورش با اشاره به استقبال خوب مردم از  این مدارس گفت: علت این است که مردم در قالب هیئت امنا در فرآیند طراحی و اجرای فوق برنامه که مکمل برنامه‌های آموزشی است مشارکت خوبی دارند و احساس می‌کنند در برنامه‌ریزی‌ها و سرنوشت مدرسه محل تحصیل فرزندشان دخیل هستند.

پاپایی افزود: حدود ۳۰۰۰ مدرسه هیئت امنایی داریم که حدود یک میلیون دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند. تلاش می‌کنیم نظارت بر این مدارس را تقویت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری آزمون برای ورود به این مدارس قانونی؟ است گفت: جذب و گزینش دانش‌آموز در مدارس هیئت امنایی همانند مدارس دولتی است منتها به لحاظ شاخص‌های عملکردی، پرروشی و تربیتی شبیه مدارس خاص بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است.

مدیر امور شوراهای آموزش وپرورش با بیان اینکه افزایش مطالبات از نهاد تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت آموزش از یک سو و کمبود منابع و اعتبارات برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش از سوی دیگر  موجب شده است تا آموزش و پرورش  ورود جدی به عرصه مشارکت‌های مردمی و مشارکت‌های برون سازمانی داشته باشد، اظهار کرد: البته حضور و مشارکت مردم و نهادهای برون سازمانی در مسائل تعلیم و تربیت نیازمند قانون است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches