×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نباید در بازارهای خارجی دنبال غذا باشیم

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید و تولید کننده بیش ازهرچیز باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت:در شرایطی که می توانیم نیاز کشور را در داخل تأمین کنیم، نباید در بازارهای خارجی دنبال غذا باشیم.

به گزارش مهر، محمود حجتی در سی و سومین دوره انتخاب و معرفی کشاورزان نمونه کشور اظهار داشت: اگر بتوانیم یک دوم یا یک سوم رکورد کشاورزان نمونه را در تولید محصولات مختلف داشته باشیم ، به وضعیت بسیار خوبی در تولید کشاورزی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: در سال جاری شاخص انتخاب کشاورزان نمونه فقط بحث کمیت نبود و مسائلی مانند مباحث محیط زیستی، بهره وری آب، کیفیت و غیره نیز بعنوان شاخص انتخاب مطرح بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صورتی که ما بتوانیم به یک سوم تولید کشاورزان نمونه برسیم در صرفه جویی آب و بهره وری نیز ارتقاء بسیار چشمگیری خواهیم داشت.

حجتی تصریح کرد: زمانی که ما می گفتیم محدودیت آب نداریم و بحث چگونگی مدیریت مصرف مطرح است، برخی گمان می کردند به دنبال فشار بیشتر بر منابع آب هستیم. در حالی که کشاورزان نمونه ثابت کردند ما مشکلی در کشور نداریم و این امر تحقق یافتنی است.

وی یادآور شد: برخی از سر دلسوزی برای محیط زیست و مسائل مربوط به آب مباحثی را درباره محدودیت تولید و یا عدم تولید مطرح می کنند در حالی که اگر ما از کشاورزان نمونه الگوبرداری کنیم، مشکل آب نخواهیم داشت و این نگرانی ها نیز بی مورد است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:در شرایطی که برخی کشورها چشم دیدن ایران را ندارند. چرا باید به جای تلاش بیشتر برای تقویت تولید داخلی،  به دنبال غذا در بازارهای خارجی بگردیم؟

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گندمکار نمونه کشور امسال موفق شده ۱۳ هزار و ۵۷۱ کیلوگرم گندم در هکتار تولید کند، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط گندم دیم و آبی در کشور ۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است. برای گندم دیم انتظار نداریم که بتوان کاری انجام داد اما ما دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار گندم آبی داریم که می توانیم افزایش تولید در واحد سطح را ارتقا دهیم و آن را به میزان نمونه کشوری نزدیک کنیم. بنابراین مطالبی که همواره بزرگان حکومت و از جمله رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند، تحقق یافتنی است و ما می توانیم در تولید محصولات استراتژیک خودکفا شویم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches