×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نامشخص بودن مشاغل مورد نیاز جامعه طی ۱۰ سال آینده

اقتصادتهران: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن گلایه از این که هیچ کس آینده مشاغل را برای آموزش و پرورش به تصویر نمی کشد، گفت: باید بدانیم طی ۱۰ سال آینده چه مشاغلی مورد نیازجامعه است.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، با بیان اینکه امسال کتاب های شاخه فنی و حرفه‌ای جدیدالتالیف هستند، اظهارکرد: رویکرد ما در کتب فنی‌ و حرفه‌ای، مهارت‌محوری و پاسخگویی به نیازهای اشتغال جامعه است.

وی افزود: نگاه جدی به مقوله اشتغال و اقتصاد مقاومتی داریم به طوری که فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی ما بتوانند جوابگوی نیازهای بازار کار باشند و آمادگی اشتغال را داشته باشند. حتی در افق‌های دور صادرات نیروی کار را پیش بینی کردیم و برای تحقق آن باید استانداردهای آموزشی را با استانداردهای جهانی کار منطبق کنیم. اگر قرار باشد نیروی کار ما به کشورهای منطقه صادر شود و بتوانند از عهده کار در جای دیگری هم بر بیاید باید دستگاه‌های متولی کار و اشتغال هم، پای کار بیایند و به ارتقای استانداردهای کار کمک کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز نیازهای بازارکاردر جامعه ما مشخص نیست،اظهار کرد: گله‌مندی ما این است که هیچ کس آینده مشاغل را برای ما به تصویر نمی‌کشد که بدانیم در۱۰ سال آینده چه مشاغلی و با چه نیازهایی مورد احتیاج جامعه است و معمولا دست به عصا راه می‌رویم.

محمدیان افزود: هرچند دروس به نحوی طراحی شده‌اند که دانش‌آموز ما از پایه مهارتی برخوردار باشد و اگر تغییراتی در بازار کار ایجاد شد فارغ التحصیلان با گذراندن یک دوره مهارتی به‌روزآوری شوند اما انتظار داریم از فرآیندهای اشتغال در جامعه مطلع باشیم و استانداردهای جدید مشاغل را تدوین کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches