true
اقتصاد تهران: هنوز مشکل قیمت خودرو حل نشده است. معضل قیمت گذاری خودرو این روزهها به چالشی پر دردسر تر ازه همیشه برای خودروسازان تبدیل شده چرا که آن ها برای افزایش قیمت خودرو باید توجیهاتی داشته باشند. این در حالی است که شرایط خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان به گونه ای نیست که رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. مشتری خودرویی می خرد که در صورت بروز مشکل بتواند با صرف کم ترین هزینه و نزدیک ترین مسیر آن را تعمیر و به راه خود ادامه دهد و این در حالی است که در شرایط کنونی وضعیت خدمات پس از فروش نه تنها مطلوب نیست بلکه مراکز خدمات پس از فروش خودرو با بی احترامی با مشتریان برخورد کرده و در بسیاری موارد پاسخگوی آن ها نیستند.
افراد در هنگام بروز مشکل فنی برای خودروی خود وقتی به این مراکز مراجعه می کنند با ازدحام جمعیت و پاسخگو نبودن مسوولان مواجه شده و جز نارضایتی و اتلاف وقت چیزی دستشان را نمی گیرد. در همین رابطه وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای خودروساز خواسته تا سطح خدمات پس از فروش در استانهای کل کشور شرایط متوازن داشته باشند به گونه ای مقرر شده شرکتها و نمایندگیهایی که حائز شرایط مطلوب در زمینه خدمات پس از فروش نیستند در مدت سه ماه اقدامات لازم را جهت ارتقای سطح کیفی خود انجام دهند.
ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در همین رابطه گفت: در نوزدهمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو بطور متمرکز بر مباحث کیفی و خدمات پس از فروش پرداخته شد و در این راستا گزارش کاملی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شد.
وی گفت: این گزارش به ارزیابی دقیق عملکرد شرکتهای خودروسازی درخصوص خدمات پس از فروش پرداخته بود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو افزود: بر این اساس روند کلی خدمات، بهبود یافته ولی برای دستیابی به استانداردهای جهانی میبایست روند بهبود، سرعت بیشتری بگیرد.
قربانی گفت: این گزارش از یک میلیون نظرسنجی در مورد ۲۴۲۹ نمایندگی تهیه شده است.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو تصریح کرد: بر این اساس وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد گزارش تهیه شده از طریق رسانههای جمعی به اطلاع عموم مردم رسانیده شود تا مردم از کم و کیف گزارش مذکور اطلاع دقیق و شفاف داشته باشند.
وی گفت: در این جلسه مهندس نعمت زاده تاکید داشت که ما نباید نگران اطلاعرسانی و شفافیت اطلاعات باشیم زیرا این امر باعث میشود اشکالات را بهتر برطرف کنیم و مردم در جریان وقایع و اقدامات ما قرار گیرند.
قربانی افزود: همچنین مقرر شد پایش عملکرد شرکتهای خودروسازی بصورت مستمر و جدی تداوم یابد و بصورت دورهای این گزارش به اطلاع شورا و مردم رسانیده شود.
وی تأکیدکرد: در شاخصهای ارزیابی سطح کیفی و عملکرد شرکتهای خودروسازی و خدمات پس از فروش، بیشترین توجه به رضایتمندی مشتری متمرکز شود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو توضیح داد: این گزارش براساس اطلاعات دریافتی از سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، شرکتهای خودروسازی و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شرکتهای بازرسی و وزارت متبوع تهیه شده بود.
وی گفت: در این گزارش نیز بیشترین نارضایتی تأخیر در تحویل خودرو اعلام شده بود که عامل اصلی آن کاهش تیراژ تولید در سال گذشته متأثر از تحریمهای بینالمللی بوده است که روند تحویل خودرو در سال جاری با توجه به تدابیر اندیشیده شده، بهبود نسبی داشته است.
ساسان قربانی افزود: در این جلسه همچنین گزارش دفتر نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت خوردو ارائه شد.
وی گفت: پس از استماع گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای خودروسازی خواست در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی و در نهایت رضایت مشتریان حاصل شود.
قربانی تاکید کرد: در جلسه شورا مقرر شد یک مدل برای دستیابی به کلاس جهانی شدن صنعت خودرو تهیه شود و در یکی از شرکتهای خودروسازی بصورت نمونه و آزمایشی پیادهسازی و پس از عملیاتی شدن، سایر شرکتهای داخلی نیز از این تجربه الگوبرداری و استفاده کنند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=10743
false
true