×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: نخستین میز تخصصی محصولات کشاورزی در بورس کالا با هدف آشنایی فعالان بخش کشاورزی در بورس کالای برگزار شد.

نخستین میز تخصصی محصولات کشاورزی در بورس کالا با هدف آشنایی فعالان بخش کشاورزی با روند معاملات و عرضه و تقاضای این محصولات در بورس کالای ایران و همچنین معرفی و بررسی ابزارهای نوین بورس کالا و تجربه بورس های کالایی جهان در حوزه اعمال سیاستهای حمایتی از بخش کشاورزی برگزار شد.

بر اساس این گزارش: میز تخصصی محصولات کشاورزی با هدف بررسی روندهای عرضه و تقاضا، تغییرات قیمتی گذشته و فعلی کالاهای اساسی و برآورد روند قیمتی معاملات داخلی و بین المللی، در راستای کارآمدی بیشتر مدیریت بازار اینگونه کالاها توسط دولت و بخش خصوصی با تاکید بر مشارکت موثرتر همه بخشها و همچنین تبادل نظر در خصوص اجرای بند الف ماده ۳۲ قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد.

آشنایی فعالان بخش کشاورزی با روند معاملات و عرضه و تقاضای این محصولات در بورس کالای ایران نیز در این نشست‌ها مد نظر است. همچنین، ابزارهای نوین بورس کالا و تجربه بورس های کالایی جهان در حوزه اعمال سیاستهای حمایتی از بخش کشاورزی نیز در این جلسات معرفی و بررسی خواهد شد.شایان ذکر است این جلسات هر دو هفته یکبار برگزار می گردد.

براین اساس روز گذشته نخستین میز تخصصی محصولات کشاورزی در بورس کالا برگزار شد که در ابتدای این نشست تخصصی، روند معاملات جهانی محصولاتی چون برنج، گندم، دانه های روغنی، روغن خام، کره و شکر با رویکرد بازار نقدی و قراردادهای مشتقه از سوی بخش مدیریت بر نظارت بازار و مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا به حاضران ارائه شد. همچنین در ادامه این میز تخصصی، عرضه شکر در بورس کالای ایران به طور خاص مورد بررسی قرار گرفت که حجم معاملات، عرضه و تقاضا، قیمت ها، اوضاع معاملات در شرایط مختلف بازار و نتایج و ثمرات عرضه شکر در بورس کالا از زوایای مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت.

قرار است در برگزاری هر میز تخصصی محصولات کشاورزی، عرضه و معاملات یک محصول کشاورزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد که به این ترتیب نشست روز گذشته به بررسی معاملات شکر اختصاص یافت.

از سوی دیگر واحد مطالعات بورس کالا، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال محصولات کشاورزی با تکیه بر محصول شکر را به حاضران ارائه کرد که مقرر شد این بررسی‌های تحلیلی نیز به طور منظم در برنامه کاری میز تخصصی محصولات کشاورزی قرار گیرد.

در پایان مقرر شد تا در نشست بعدی با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت بیشتر بخش خصوصی، روندهای قیمتی و عرضه و تقاضای کالاهای کشاورزی در سطح جهانی، آشنایی و مرور قراردادهای مشتقه در بورس های جهانی و همچنین اوضاع معاملات کالاهای کشاورزی در بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches