×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
موفقیت طرح حمایتی ارتقای تحصیلی مناطق کم برخوردار بنیاد علوی

اقتصادتهران: در طرح ارتقای تحصیلی سال ۹۴-۹۵ دانش آموزان کمتر برخوردار در ۱۸ استان و ۲۱۵ منطقه آموزش و پرورش با موفقیت از سوی بنیاد علوی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، نزدیک به ۷۰ هزار دانش آموز  مشمول این طرح حمایتی بنیاد علوی قرار گرفته که ۲۸۹۰۲ نفر آنها دانش آموزان پیش دانشگاهی ۴۰هزار نفر آنها دانش آموز مقطع سوم متوسطه بودند.

 بنابراین گزارش، بنیاد علوی با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این طرح در کنار برگزاری ۱۰ دوره آزمون های استاندارد سراسری در تمامی استانها  ۲۸۰ هزار جلد کتاب های کمک آموزشی، ۸۱۳ نرم افزار آزمون ساز و ۴۱ هزارعدد CD نمونه سوالات سال سوم متوسطه را به طور رایگان در اختیار مدارس آموزش و پرورش مناطق کمتر برخوردار قرارداد.

این گزارش می افزاید: از میان ۲۵۸۹۲ دانش آموزان تحت پوشش که در آزمون کنکور شرکت کردند ۸۶۰۰ دانش آموز پس از قبولی در دانشگاه های دولتی ثبت نام کردند که در این میان ۲۸۸ نفر موفق به کسب رتبه زیر ۱۰۰۰ منطقه ای شده اند که در مقایسه با سال قبل حاکی از ۷۷ درصد رشد عملکرد طرح در مناطق کم برخوردار است.

از میان این دانش آموزان ۲۴ نفر در کشور رتبه زیر ۱۰۰۰ را کسب نموده اند و همچنین ۴ دانش آموز در آزمون کارشناسی ارشد پیوسته و یک دانش آموز در رشته ی دکتری هسته ای قبول و وارد دانشگاه شده اند.

گفتنی است با اجرای طرح حمایتی بنیاد علوی و کارشناسی های به عمل آمده اکنون قبولی دانش آموزان در مقاطع سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در مناطق محروم و تحت پوشش نسبت به سنوات گذشته شاهد رشد چشمگیری  بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches