×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
موزه انقلاب راه اندازی می‌شود

تهران اکونومی: مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ایجاد راه اندازی موزه‌های انقلاب و مطبوعات در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمد رضا جواهری که درحاشیه برپایی نخستین نمایشگاه انقلاب با عنوان ” انقلاب را ورق بزنیم” با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در محل ستاد بنیاد سخن می‌گفت، اصالت، واقعی بودن و جذابیت را از مهمترین خصوصیات این نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در واقع جمع آوری ایده های مختلف، عرضه و اجرایی کردن این ایده‌ها در غالب نمایشگاه از اهم موضوعاتی بود که توسط موسسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد برای نخستین بار به منصه ظهور در آمد.

وی بالا بردن سطح آگاهی قشر جوان و آشنایی آنان با واقعیات توسط مستندات موجود را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: متاسفانه پس از گذشت ۳۶ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت جدی به برخی از مستندات موجود در اختیار مردم توجه کافی نشده است و با توجه به گذشت زمان امکان و فرصت گرد آوری و نگهداری این اسناد تاریخی از دست خواهد رفت .

وی وجود اشیاء واقعی مانند اسکناس های رایج دوران انقلاب و قبل از آن، فضای کتابفروشی و نمونه کتاب‌های مختص آن دوران، دکه روزنامه فروشی شبیه سازی شده و نمونه های روزنامه‌ها و همچنین دوربین‌های عکاسی آن دوران را از ویژگی های این نمایشگاه دانست.

جواهری در ادامه همچنین به ایجاد و راه اندازی مجتمع موزه‌ای در محوطه پارک ارم اشاره کرد و گفت: در این مجتمع سعی خواهد شد مجموعه خودروها، تندیس ها و نیز آثار چوبی که دارای حجم زیادی هستند را نگهداری و در یک مجموعه کامل با برخوداری از استانداردهای لازم در معرض دید قرار دهیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches