×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
موانع دریافت گواهینامه بین المللی فرودگاه گیلان رفع می شود

اقتصادتهران: مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: موانع دریافت گواهینامه بین المللی فرودگاهی فرودگاه سردار جنگل رشت بررسی و رفع می شود.

غلامرضا کریم آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دریافت گواهینامه یادشده، جذب پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت را تسهیل و افزایش می دهد.

وی اظهار کرد: صاف سازی اطراف باند فرودگاهی از هرگونه فضای سبز و اجرای پروژه سیستم روشنایی تقرب دقیق(PALS) از موانع بررسی شده در دریافت گواهینامه بین المللی فرودگاهی است که تلاش می شود تا پایان امسال مرتفع شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر و در شرایط جوی خاص، هواپیما در دید افقی کمتر از یک هزار و ۲۰۰ نمی تواند بنشیند اما با تجهیز فرودگاه رشت به چراغ های پالس، این دید به ۵۵۰ متر افقی ارتقاء می یابد.

کریم آقایی بیان کرد: فرودگاه گیلان در پذیرش پروازهای داخلی هیچ مشکلی ندارد و دریافت این گواهینامه سند محکم تری برای جذب و انجام پروازهای خارجی است.

وی یادآور شد: فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی است.

در زمان حاضر رتبه فرودگاه گیلان در سطح کشور به لحاظ تعداد پرواز ارتقاء یافته و در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.

هم اکنون ۱۰۸سورتی پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، بغداد، شیراز، عسلویه، تبریز، کیش، قشم، تبریز، اهواز، اصفهان و مسیر پرواز خارجی بغداد از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار است.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال ۱۳۴۸ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی، حدود ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches