×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مهلت سه ماهه کشاورزان رفسنجانی برای سنددار کردن باغات پسته

اقتصادتهران: فرماندار رفسنجان گفت: کشاورزان پسته کار رفسنجان که باغات آنها فاقد سند است از دوم شهریور به مدت سه ماه می توانند برای سند دارکردن این اراضی به اداره منابع طبیعی این شهرستان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری عصر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه رفسنجان افزود: بیش از ۳۶ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان فاقد سند است که از محل موتور چاههای کشاورزی مجاز آبیاری می شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان تصریح کرد: طی سه سال گذشته میزان اجرای آبیاری نوین و تحت فشار در این منطقه از ۶ درصد به ۱۴ درصد باغات رسیده لذا برای مدیریت صحیح منابع آبی به دلیل کمبود آب در این منطقه تسهیلات بلاعوض به متقاضیان اعطا می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که رفسنجان بحرانی ترین دشت آبی کشور محسوب می شود لذا برای مدیریت منابع آبی طی پیگیری های نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و مصوبه اخیر مجلس، قرار شده که به مدت سه ماه اراضی فاقد سند در این ۲ شهرستان دارای سند شود و با ارائه تسهیلات بلاعوض از سوی جهاد کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شود.

وی تصریح کرد: توسط مردم، دولت و مسئولان فضای همدلی و تعامل در کشور حاکم است که این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ملانوری بیان کرد: یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری اشتغال و تولید در راستای رفع مشکلات معیشتی و رفع بیکاری در جامعه است که طی سالهای اخیر این امر در دستور کار مسئولان و دولت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با ایجاد مثلث توسعه اقتصادی ر رفسنجان طی چهار سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی، سرمایه های داخلی و خارجی جذب شده و بسیاری از افراد فاقد شغل دارای شغل شده اند.

وی ادامه داد: ظرفیت تابش خورشید در رفسنجان ۲۰ برابر برخی کشورها از جمله اتریش است که این ظرفیت تاکنون بدون استفاده بوده است.

وی افزود: نیروگاه ۱٫۲ مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیش از ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری روز گذشته به بهره برداری رسید و در کنار آن عملیات اجرایی ۶ پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نیز با سرمایه گذاری خارجی ۳۵۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches