×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
منطقه ۹ شهر تهران به طرح جامع فاضلاب پیوست

اقتصادتهران: شرکت فاضلاب تهران اعلام کرد: منطقه ۹ شهرداری، به طرح جامع فاضلاب شهر تهران پیوست.

عملیات اجرایی طرح فاضلاب در منطقه ۹ شهرداری از ابتدای امسال آغاز و هم اکنون بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این منطقه اجرا شده است.

منصور باقری، مدیر اجرایی شرکت فاضلاب در منطقه ۹ شهرداری تهران گفت: بر اساس طرح جامع فاضلاب شهر تهران، ۱۲۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه ۹ طراحی شده است.

وی ادامه داد: تشریفات انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای اجرای ۸۶ کیلومتر از این حجم شبکه طراحی شده در منطقه انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون سه هزار و ۹۰۰ متر جهبه باز کاری در محله های شمشیری، دامپزشکی، استاد معین، هوشیار و نجارزادگان وجود دارد.

باقری قطر شبکه فاضلاب در دست اجرا را ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: با اجرای کامل شبکه منطقه ۹ شهرداری تا ۲ سال آینده، فاضلاب این منطقه به تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران(فیروزبهرام) که در دست احداث است، منتقل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح فاضلاب تهران همزمان با آغاز عملیات لوله کشی آب در سال ۱۳۲۷ مطرح شد؛ مطالعات این طرح توسط برنامه عمرانی سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی از سال ۱۳۵۰ آغاز شد و در سال ۱۳۷۴ به تصویب رسید.

مهرماه همان سال فعالیت های اجرایی طرح فاضلاب تهران آغاز و بر حسب اهمیت طرح و حساسیت های مربوط به آن، در یک مناقصه بین المللی بازنگری شد و سرانجام در سال ۱۳۹۰ به تصویب نهایی رسید.

عملیات اجرایی طرح فاضلاب تهران از سال ۱۳۷۴ در گستره ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق بیست و دوگانه تهران و برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت آغاز به کار کرد.

این طرح بر اساس اولویت های اجرایی به پنج مرحله عملیاتی تقسیم شده است و طبق برنامه حدود ۹ هزار کیلومتر ساخت شبکه جمع آوری، ۷۶ کیلومتر تونل فاضلاب رو، نصب بیش از ۹۰۰ هزار انشعاب فاضلاب و ساخت ۲۲ واحد تصفیه خانه را دربردارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches