×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
معرفی ۱۳۰ محله برتر در چهارمین دوره جشنواره شمسه   

اقتصادتهران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام اینکه امسال ۸۸ هزار نفر با تکمیل اطلاعات در بانک شمسه مجازی ثبت نام کرده اند که قریب به ۶۰هزار نفر از شرکت کنندگان تهرانی در ۱۲رشته مجموعه جشنواره های شمسه در فضای رقابتی شرکت و از برنامه های آموزشی و ترویجی شمسه بهره مند شدند، گفت:  همچنین ۷۲۰ منتخب منطقه ای در سطح مناطق ۲۲گانه پایتخت و ۴۰۰ منتخب شهری در مجموعه جشنواره های شمسه داشتیم و با توجه به رویکرد، از بین ۳۵۴ محله تهران ۱۳۰ محله برتر که بیشترین فعالیت را در جذب مخاطبین داشته اند معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اشاره به چهارمین دوره جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت: آیین اختتامیه  جشنواره شمسه برای چهارمین سال پیاپی در ۱۲ عنوان جشنواره قرآن در زندگی، نهج البلاغه و زندگی، دعا و نیایش، فیلم، تئاتر، نقاشی و تندیس،گرافیک و تصویرسازی، خوشنویسی، سرود و موسیقی، کاریکاتور، شعر و ادب و عکس چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شمسه برداشتی عینی برگرفته از نشان شهرداری تهران است افزود:طرح شمسه نه فقط یک حرکت اداری وسازمانی بلکه یک پروژه توانمندسازی شهری و ملی است که مشارکت مسئولانه ی شهروندان ،کارشناسان و پ‍ژوهشگران فرهنگی و هنری را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی اعلام کرد: امسال ۸۸ هزار شهروند با تکمیل اطلاعات در بانک شمسه مجازی ثبت نام کرده اند که قریب به ۶۰ هزار نفرآنان تهرانی در ۱۲ رشته مجموعه جشنواره های شمسه در فضای رقابتی شرکت و از برنامه های آموزشی و ترویجی شمسه بهره مند شدند.

وی افزود: همچنین ۷۲۰ منتخب منطقه ای در سطح مناطق ۲۲گانه پایتخت و ۴۰۰ منتخب شهری در مجموعه جشنواره های شمسه داشتیم و با توجه به رویکرد، از بین ۳۵۴ محله تهران ۱۳۰ محله برتر که بیشترین فعالیت را در جذب مخاطبین داشته اند معرفی خواهند شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، ایجاد حس تعلق در شهروندان نسبت به محل زندگی شان وفعال سازی فرهنگی شهروندان به منظور توانمندسازی و ارتقای وضعیت معنوی و فرهنگی محله را از مهمترین اهداف دوره جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه  برشمرد.

وی اظهار داشت: جشنواره شمسه با بهره گیری از آموزه های ناب قرآن، نهج البلاغه و فعالیت های هنری و همچنین اراده جدی دست اندرکاران آن نقش مهمی را در ایجاد پویایی و تحول در نسل جوان جامعه وشهروندان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی افزود:جشنواره شمسه امسال  با ساختار مدیریت شهری  در سطح نواحی متمرکز شده و بر اساس محورهای سه گانه هویت، سبک زندگی و مدیریت تغییرات فرهنگی و اهداف کلان ۱۸گانه شهرداری تهران با شعار « توانمند سازی کانون های محلی» تلاش دارد تا در حوزه فرهنگی بتواند ادبیات مشترکی جهت انتقال صحیح مفاهیم  جشنواره با بهره گیری از ظرفیت محوری و توانایی های شهروندان ایجاد نماید.

وی با اشاره به این که شمسه جریانی اجتماعی و تربیت محور است ، افزود: با  قالب های گوناگون آموزشی، ترویجی و رقابتی خود، توامان در خدمت تعالی فرهنگی شهروندان و ارتقای توان مدیریت شهری است از آنجایی که فعالیت های فرهنگی همواره با اخلاقیات و روح جامعه مرتبط است؛ باید به صورت زیربنایی و مستمر انجام شود که خوشبختانه جشنواره شمسه با تداوم و استمرار آن می تواند اهداف عالی انقلاب اسلامی را پیاده سازد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه شمسه تجربه ای نوین ازجشنواره های شهری برای شهروندان تهرانی در ۳۵۴ محله تهران است،  ادامه داد:شمسه جشنواره ای همگانی است که به واسطه سرمایه اجتماعی نهفته در محله های شهر معنا می شود وشاخص های هویتی محله وبارهای معنوی فرهنگی اقتصادی تاریخی جغرافیایی وهویت شهر را نمایان تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی خاطرنشان کرد : شمسه منطبق با سند راهبردی شهر تهران و مبتنی بر اهداف ۱۸ گانه شهرداری تهران  بخشی از فعالیت های گسترده معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران محسوب می شود اما در بدنه اجرایی ساختار وسازوکاری مردمی و فراگیر دارد.

اختتامیه چهارمین مجموعه جشنواره های شمسه و آغاز شمسه پنجم همراه با تقدیر از برگزیدگان روز چهارم آذرماه در تالار ایوان شمس برگزار می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches