×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
معرفی لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور

استاندار لرستان گفت: لرستان پایتخت ژئو توریسم کشور معرفی شده است و تا پایان فروردین ماه سال آینده این طرح برای تصویب هیات دولت ارایه خواهد شد .

به گزارش ایرنا ،ˈهوشنگ بازوندˈ در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان گفت: یک تیم متخصص زمین شناسی کشور به منظور مطالعه و بررسی وضعیت زمین شناسی لرستان در این استان مستقر خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه این طرح مطالعاتی در شفاف سازی وضعیت زمین شناسی لرستان و سوق دادن سرمایه گذاران در استان نقش موثری دارد ،اظهار داشت: این طرح باعث بستر سازی و معرفی ظرفیت های استان واطمینان خاطر سرمایه گذاران در محل سرمایه گذاری می شود و اقتصاد استان را رونق خواهد بخشید.

وی با اشاره به طرح های نیمه تمام در استان تصریح کرد: در صورت تکمیل این طرح ها در استان علاوه بر امیدواری مردم ،چرخه اقتصادی نیز موفق تر خواهد چرخید و وضعیت اقتصاد استان سامان خواهد گرفت .

وی گفت: در این راستا مشکلات و موانع این پروژه ها باید با کارشناسی و مطالعه دقیق تر مورد بررسی قرار گیرندو در این گام حضور وتعامل مسوولان مربوطه لازم است .

وی با اشاره به پروژه های سیمان وپتروشیمی کوهدشت و سیمان خرم آباد افزود :این طرح ها در افزایش سرمایه گذاری در لرستان و رونق کسب و کار نقش مهمی ایفا خواهند کرد و عملیات اجرایی آنها باید به سرعت و با کارشناسی آغاز شود .

وی با اشاره به تمایل برخی سرمایه گذاران و هلدینگ ها به حضور در استان اظهار داشت : حضور اینگونه سرمایه گذاریها با توجه به وضعیت کنونی استان ضروری ایت و از برنامه های جدی سال آینده است .

استاندار لرستان با بیان اینکه سد معشوره هفته گذشته در شورای تخصصی آب رد شده است، گفت: در این خصوص ۵۰ مکاتبه انجام گرفته اما متاسفانه در حال حاضر تصویب نشده است.

وی افزود: در شورای تخصصی آب طرح سد معشوره را فاقد توجیه اقتصادی فنی دانسته اند، اما مردم کوهدشت هر روز دنبال این پروژه هستند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه راه اندازی بندر خشک در استان طرح مطلوبی است ، گفت: منطقه ویژه اقتصادی نیازمند مجوز قانونی در مجلس است که خرم آباد این مجوز را ندارد، اما ازنا و بروجرد با توجه به اینکه مجوز را دارند، قابلیت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی را دارند.

وی افزود: بحث راه آهن دورود به خرم آباد و اندیمشک یکی از پروژه های است که ۱۶ دی ماه امسال قرارداد آن بسته شده است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches