×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نقش بخش خصوصی در صنایع کشور پررنگ می‌شود

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با اشاره به سهم ۹۶ درصدی بخش خصوصی در معادن و بنگاه‌های کوچک و متوسط از تقویت حضور تشکل‌های صنعتی در دولت دوازدهم خبرداد و گفت: برنامه گسترده ای برای تقویت حضور تشکل های بخش خصوصی در دولت دوازدهم پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی، «علی یزدانی» در این جلسه با تاکید بر پر رنگ شدن و اثرگذاری نقش بخش خصوصی در دولت دوازدهم با برنامه ریزی‌های انجام شده، گفت: در صورت ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی بخش خصوصی می توان شاهد تحول بزرگی در بخش تولید به ویژه صنعت در کشور بود.

وی افزود: مشکلات بخش صنعت باید در گلوگاه‌ها و از سوی تشکل‌ها شناسایی شده و با ارایه راهکار به دولت معرفی شود.

وی با اشاره به سهم ۹۶ درصدی بخش خصوصی در فعالیت‌های معدنی ادامه داد: در بخش صنعت نیز دولت به دنبال تقویت بخش خصوصی با تفویض اختیارات استانی است از این رو تشکل های به نمایندگی از بخش خصوصی با اشراف به مشکلات و واکنش به موقع می توانند نقش تعیین کننده در سیاستگذاری های کشور ایفا کننند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ضمن تاکید بر تعامل موثر تشکل‌ها با مجلس ودولت تصریح کرد: کمتر از یک ماه تا پایان دولت یازدهم باقی مانده بنابراین یک برنامه گسترده برای تقویت حضور تشکل‌ها در دولت دوازدهم پیش بینی شده به طوریکه فعال سازی و تقویت تمام تشکل ها و انجمن های همگن استانی در این برنامه در نظر گرفته شده است.

به گفته یزدانی، این برنامه در قالب نقش محوری تشکل‌ها در فعالیت های اقتصادی و صنعتی از همان ابتدای دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اجرای دوره های آموزشی مدیران در سال گذشته و امسال اظهار کرد: در حوزه تعادل بخشی منطقه ای دوره ای برگزار شده و مدیران دولتی در آن شرکت کرده اند اما می توان با همکاری موسسه آموزشی آلمانی، دوره های بعدی را برای مدیران بخش خصوصی برگزار کرد.

یزدانی با اشاره به موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با مخالفت ۲ کمیسیون مجلس شورای اسلامی و موافقت ۲ کمیسیون با اجرای این طرح به نظر می رسد بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.

وی ادامه داد: تفکیک وزارتخانه ها جز اینکه هزینه اضافی برای دولت داشته باشد نتیجه دیگری ندارد در صورتی که با تقویت بخش خصوصی نتیجه های قابل قبولی را می توان بدست آورد. بنابراین باید به دنبال تقویت بخش خصوصی و تفویض اختیارات به استان ها باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches