×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
معافیت مالیاتی از صادرات مواد خام معدنی برداشته شد

اقتصادتهران: رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران از حذف معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات صادرکنندگان مواد خام معدنی بر اساس بخشنامه دولت خبر داد و گفت: این موضوع باعث آسیب به فعالان معدنی و دولت به صورت دو طرفه می‌شود.

حسن حسینقلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ادبیاتی که دولت و مجلس در قبال معادن به کار می‌برند، ادبیات درستی نیست، عنوان کرد: همان طور که پیش از این عدم تفاهم در ادبیات معدنی باعث شده بود که تصمیمات نادرستی در این حوزه گرفته شود، این موضوع در بخشنامه اخیر هیات دولت نیز قابل رؤیت است و در جلساتی هم که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: بر اساس متن قانون رفع موانع تولید که البته این قانون برای ما بیشتر مانع‌تراشی کرده است، در تعریف ماده خام آمده است که مواد خام، موادی هستند که پس از استخراج هیچ تغییر فیزیکی و شیمیایی روی آن انجام نشده و افزایش عیاری روی آن نیز اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های صنایع و معادن سرب و روی ایران اضافه کرد: با توجه به وضوحی که تعریف انجام شده در قانون دارد می‌بینیم هنوز هم موادی مانند سنگ آهن دانه‌بندی شده که پس از استخراج به کارخانه می‌رود و فرآوری می‌شود نیز در تعاریف قانون‌گذاران و دولت هنوز به عنوان ماده خام معرفی می‌شود و همین امر باعث شده است در بخشنامه‌ای که اخیرا دولت برای حذف معافیت مالیاتی مواد خام ابلاغ کرده، از محصولات معدنی که عملا ماده خام نیستند، به عنوان مواد خام یاد کنند و آنها را مشمول این حذف معافیت بدانند.

وی با اشاره به تعریف کارشناسی مواد معدنی عنوان کرد: اگر بخواهیم دقیق‌تر به تعاریف انجام شده نگاه کنیم باید به محصولات معدنی که در فرآیند فرآوری قرار می‌گیرند مانند محصولات معدنی کلوخه و دانه‌بندی شده و امثال اینها مواد اولیه به شمار می‌روند؛ نه مواد خام.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches