×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مطالبات گندمکاران ظرف مدت دو هفته پرداخت می شود

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مطالبات گندمکاران ظرف مدت دو هفته پرداخت می شود و با بروز رسانی بهای خرید تضمینی گندم، حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

به گزارش ایرنا، ‘یزدان سیف’ روز یکشنبه در نخستین نشست خبری خود با ارایه گزارش عملکرد شرکت بازرگانی دولتی و وضعیت خرید گندم افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون پنج میلیون و ۱۵۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته اندکی کاهش نشان می دهد.

وی با بیان این که تلاش داریم مطالبات گندمکاران در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت شود، اظهارداشت: ارزش گندم مازاد خریداری شده از گندمکاران بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۳۴ هزار میلیارد ریال ان پرداخت شده این بدان معناست که کشاورزانی که تا ۲۷ خرداد ماه محصول خود را تحویل مراکز خرید داده‌اند، حداقل ۵۰ درصد پول خود را دریافت کرده‌اند.

وی علت کاهش برداشت گندم دیم را کاهش میزان بارندگی ها از مهر تا بهمن سال گذشته دانست و اظهارداشت: این درحالیست که گندم تولیدی کشور به دلیل گلوتن و پروتئین مناسب از کیفیت بالا برخوردار باشد.

وی پیش بینی کرد: با توجه به کاهش بارندگی های سال گذشته به نظر می رسد در پایان فصل خرید تضمینی حجم گندم خریداری شده ۵۰۰ هزار تن معادل پنج درصد کمتر از سال گذشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران اضافه کرد: ممکن است برخی کشاوزران اقدام به فروش محصول خود به دلالان کرده باشند اما با توجه به معرفی کشاوزران تولیدکننده به مراکز خرید قبل از آغاز فصل برداشت و معرفی کشاورزان جاه مانده از طریق مراکز شرکت خدمات حمایتی درصد این تخلفات بسیار کاهش یافته است.

سیف ادامه داد: اولویت پرداخت ها بر اساس زمان تحویل محصول است این بدان معناست که هر کشاورزی که زودتر محصول را برداشت و تحویل داده باشد زودتر بهای محصول خود را دریافت می کند به این ترتیب پول برای کشت دوم زمین های که محصول آنها برداشت شده باشد، فراهم است.

به گفته وی بیشترین حجم خرید گندم مربوط به استان های خوزستان با یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن ، گلستان یک میلیون و ۶۴ هزار تن، فارس ۷۳۳ هزار تن، خراسان ۲۹۱ هزار تن و اردبیل با ۲۸۳ هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران از افزایش ظرفیت سیلوهای گندم به ۳۵۰ هزار تن خبر داد و گفت: این اقدام برای اصلاح وضعیت نگهداری کالاهای استراتژیکی همچون گندم انجام می شود که از مجموع این سیلوها در یک تا دو ماه آینده دو سیلوی گندم در استان فارس به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی برلزوم اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد و افزود: با هدف بالا بردن بهره‌وری در اقتصاد کشور ۱۴ شرکت غله منطقه‌ای به‌مرور به بخش خصوصی واگذار شدند که تاکنون دو شرکت در مناطق هفت و ۱۳ بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches