×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مشکلات مالی طرح تحول سلامت رفع می‌شود

اقتصادتهران: وزیر بهداشت با اشاره به برخی مشکلات مالی طرح تحول نظام سلامت گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم این مشکلات تکرار نشود و قرار است که دغدغه‌های مالی طرح تحول نظام سلامت در آینده رفع شود. البته رئیس‌جمهور بنا دارند تا خودشان به این بحث ورود کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری ضمن تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی کشور درباره تعداد پزشک در کشور گفت: باید توجه کرد که سرانه تعداد پزشک متناسب با جمعیت کشور نیست یعنی پزشکان اعم از پزشک عمومی و به ویژه پزشک متخصص در کشور کم است و این شکایتی است که مردم به ویژه در مناطق محروم دارند.

وی با بیان اینکه ما در منطقه کمترین تعداد پزشک را داریم، افزود: بر این اساس در این کشور ۵۲ هزار پزشک عمومی و ۴۰ هزار پزشک متخصص فعالیت می‌کنند البته شاخص پزشک عمومی در کشور ۷.۶ است و توزیع پزشکان عمومی نسبتاً عادلانه است اما در زمینه پزشک متخصص کمبود زیادی داریم به طوری که شاخص پزشک متخصص در کشور ۲.۵ متخصص در هر ۱۰ هزار جمعیت است. البته در کشور امکانات لازم برای تربیت متخصص وجود دارد و متقاضی هم زیاد است اما مشکلمان این است که در طی سه دهه گذشته بیمارستان آموزشی نساخته‌ایم بنابراین نمی‌توانیم میزان پذیرش را بدون داشتن فضا افزایش دهیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حال اگر این امکان فراهم شود و بتوانیم ۲۰ هزار تخت آموزشی در اختیار گروه‌های آموزشی‌مان قرار دهیم می‌توانیم این کمبودها را جبران کنیم.

وی درباره امکان بیکاری پزشکان گفت: ممکن است در تخصص‌های مختلف پزشکی، پزشک بیکار داشته باشیم که به دلیل عدم علاقه به تخصصش یا محدودیت برای حضور در مناطق سخت نتواند کار کند و ممکن است کسی بخواهد فقط در مرکز استان ارائه خدمت کند.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط درآمد یک پزشک عمومی بین چهار و نیم تا هفت میلیون تومان است، گفت: بنابراین با این درآمد متوسط برای پزشکان کار وجود دارد البته من معتقدم که نباید پزشک بیکار داشته باشیم مگر اینکه خودشان بخواهند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره خبرهایی که گاهی اوقات مبنی بر درآمدهای نجومی پزشکان رد و بدل می‌شود، گفت: نباید حرفه پزشکی و پزشکان را متهم کنیم و بگوییم چون آنها درآمدهای نجومی دارند علاقه مردم هم به ورود به این رشته‌ها افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه در حوزه پزشکی هیچ‌گاه بی‌مهابا به سمت تربیت نیرو نرفتند و همه وزرای قبلی به کیفیت در آموزش پزشکی اهمیت می‌دادند. بر این اساس در آموزش پزشکی اجازه خصوصی‌سازی را به میزان زیاد ندادیم و این برخلاف اتفاقی بود که متاسفانه در آموزش مهندسی افتاد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches