×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: پس از بوجود آمدن تعلق، هویت و منافع مشترک، مردم در عرصه های اجتماعی مشارکت خواهند کرد و تحقق این امر جز با تقویت هویت محله ای، منطقه ای و ارزش های مشترک امکان پذیر نیست.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست علی محمد نایینی مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با معاون اجتماعی و مدیران اجتماعی منطقه ۲۱ شهرداری تهران در سالن کنفرانس ساختمان معاونت اجتماعی این منطقه برگزار شد.

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۱ شهرداری تهران ضمن خیرمقدم به نایینی، با اشاره به وضعیت جغرافیایی و ویژگی های مختص این منطقه،گفت : وجود زمین های فراوان و حضور تعاونی های متعدد باعث حضور اقشار و مهاجرت های ویژه شده است. همچنین در کنار وجود شهرک های سینمایی، ورزشی و کارخانجات فراوان ، ایجاد مراکز صنعتی بخش کارگرنشین این را رقم زده که فرصت ها و تهدیدهای بسیاری را برای منطقه ۲۱ فراهم کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۱ شهرداری تهران افزود: فقدان فعالیت بخش های خصوصی، فرهنگی، ورزشی، مراکز مردمی و کتابخانه ها همچنین وجود حاشیه ها و نقاط بی دفاع شهری ومباحثی چون مهاجرت وخرده فرهنگ ها از دیگر دغدغه های این منطقه به شمار می رود.

در ادامه این نشست، علی محمد نایینی مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز طی سخنانی خطاب به مدیران اجتماعی این منطقه اظهارداشت: شما باید مکانیزم‌های تولید هویت را در منطقه تقویت کنید و تلاش خود را در راستای ترویج و فرهنگ سازی در این زمینه به کار گیرید.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اظهار امیدواری از اینکه اینگونه نشست ها به تعالی برنامه های اجتماعی و فرهنگی کمک کند، افزود: آگاه بودن به فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مشکلات فرهنگی امروز بسیار زیاد است و دلیل آن نیز تهدیدات فراوانی است که در این عرصه گریبانگیر ماست .

وی تاکید کرد: عمق مسائل اجتماعی را باید شناخت و باید دانست ابعاد و گستردگی فراوانی را دارا می باشد. به عنوان مثال مسئله اعتیاد به عنوان یکی از معضلات اجتماعی از پیچیدگی فراوانی برخوردار است و متاسفانه بسیاری از خانواده ها را درگیر خود ساخته است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت پر کردن اوقات فراغت خانواده ها گفت: متوسط اوقات فراغت در ایران به ازای هر خانواده ۸ ساعت تخمین زده می شود که بخش عمده آن توسط صدا و سیما پر می شود. باید با مدیریت، اوقات فراغت شهروندان را پربار و ثمربخش کنیم تا از آسیب های جدی در عرصه اجتماعی و فرهنگی در امان باشیم.

نایینی اظهار داشت: عدم توازن و تعادل در برنامه ریزی و خدمات و جمعیت و فعالیت، ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است. همواره باید سه موضوع نارضایتی های اجتماعی، جنگ نرم و تضعیف سرمایه های اجتماعی را رصد کنیم زیرا منشا اصلی آسیب های اجتماعی دخالت بیگانگان و یا عدم تعادل مسائل اجتماعی است.

وی افزود: دشمن با بهره گیری از دانش روان شناسی، جامعه شناسی و با تکیه بر رسانه و تکنیک های عملیات روانی برای فروپاشی یک نظام از درون، فعالیت می کند. نظامی که انسجام اجتماعی، وفاق ملی، باورهای عمیق در آن باشد حتی اگر سرزمین آن را تصاحب کنند می تواند باتکیه بر این باورها آن را به راحتی بازپس گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن، پس از دوران دفاع مقدس روش مبارزه با نظام جمهوری اسلامی را تغییر داد و تهاجم فرهنگی را آغاز کرد، افزود: شرط اول کار جهادی این است که باور کنیم در میدان جنگ هستیم. بنابراین باید با هوشیاری کامل از سرمایه های فرهنگی در اختیارمان حفاظت و حراست کنیم و با برنامه پیش برویم.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: در فضای جنگ نرم کنونی نیز اگر عزم و اراده، اندیشه و اعتقادات متولیان و دست اندرکاران اجرایی عرصه های مختلف بویژه حوزه فرهنگ با یکدیگر همسو شود به پیروزی دست خواهیم یافت.

نایینی از مناسبتهای مختلف تقویمی به عنوان ظرف و قالب برای انتقال پیام های اجتماعی و فرهنگی یاد کرد و افزود: هر منطقه باید با انجام هدفگذاری های صحیح بر اساس برآوردهای ناشی از نیازسنجی مخاطبان و بهره گیری از ظرفیت ها، فعالیت های فرهنگی خود را اجرا کند.

 

 

 

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches