×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
مشارکت شهرداری منطقه۲ در برگزاری هفته فرهنگی اردبیل

تهران اکونومی: معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه۲ تهران، برگزاری هفته فرهنگی اردبیل را فرصتی مغتنم برای شناسایی فرهنگ و آداب و رسوم این استان ذکر کرد.

ذبیح اله زارع، در نشستی خبری که با حضور مسوولان برگزاری هفته فرهنگی اردبیل در محل این معاونت برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: از طریق برگزاری این همایش‌ها، بسیاری از نخبگان و NGOهایی که در تهران فعالیت می‌کنند شناسایی شده تا در نهایت این گونه تلاش‌ها منجر به شکل گیری خانه اردبیل شود.

وی با بیان آن که بودجه‌ای معادل یک میلیارد ریال برای هفته فرهنگی اردبیل در تهران در نظر گرفته شده، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اردبیل معرفی ظرفیت‌های این استان است.

زارع ابراز امیدواری کرد:‌هموطنان بتوانند طی مدت برگزاری هفته فرهنگی اردبیل از این نمایشگاه بازدید کرده و از بازار کالاهای اردبیل استفاده کند تا از این رهگذر اقتصاد این استان تقویت شود.

در این نشست، جواد صبور، دبیر هفته فرهنگی اردبیل با بیان آن که برنامه‌های متنوعی برای این منظور در نظر گرفته شده است، گفت: برنام‌هایی مطابق با اصول فرهنگی کشور، شب شعر و شب فرهنگ به همراه برگزاری آیین‌های محلی و استانی اردبیل در مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد، ضمن آن که پس از روز افتتاحیه در شب دوم که شب دفاع مقدس است، از ساعت ۶ بعدازظهر تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس انجام می‌شود. علاوه بر این شب موسیقی آذری با حضور موسیقیدانان مطرح کشور،‌شب شعر آئینی که اردبیل به عنوان شهر مذهبی و حسینی سابقه درازی در آن دارد، شب شعر ادبی و شب فرهنگ و هنر از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی با یادآوری آن که اردبیل ۳۴۰۰ شهید به میهن اسلامی تقدیم کرده است، گفت: این استان دارای ۶۳ هزار زمین آبی در مغان در اختیار دارد که فرصت خوبی برای بهره‌برداری از آن محسوب می‌شود.

دبیر هفته فرهنگی اردبیل با تاکید بر ضرورت ایجاد پل ارتباطی بین استان اردبیل و اردبیلی‌های مقیم تهران گفت: به دنبال تجمیع توانمندی‌های اردبیلی‌ها در قالب خانه اردبیل از طریق برپایی هفته فرهنگی اردبیل هستیم.

وی درباره اهداف برگزاری هفته فرهنگی اردبیل، گفت: توسعه وحدت‌آفرینی بین اقوام در تهران، مشارکت در خیرات، کشف ظرفیت هم‌استانی‌ها، ایجاد پل ارتباطی بین استان و پایتخت برای شناسایی نخبگان اردبیلی مقیم تهران از جمله اهداف برپایی این هفته است.

صبور تاکید کرد: تهران مینیاتوری از ایران با اقوام مختلف است و به عنوان قلب تپنده و بزرگترین پایتخت شیعی مطرح است. مهاجران فراوانی از شهرهای مختلف اردبیل طی ۵ دهه گذشته در تهران سکنی گزیده‌اند این درحالی است که اردبیل در بین‌النهرین شمالی، مغان و دامنه کوه مقدس سبلان تمدنی کهن بوده و این استان با تشکیل سلسله صفویه در احیای هویت ملی ایرانیان و اتحاد اقوام ایرانی بسیار مؤثر بوده است.

صبور افزود: با برپایی هفته فرهنگی اردبیل قصد داریم از سرمایه‌های استان خود در عرصه‌های گوناگون استفاده کنیم و توانمندی‌های اردبیلی‌ها را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اردبیل در ساعت ۸٫۵ صبح روز سوم دی ماه سال جاری گفت: به دنبال آن هستیم تا در مراسم افتتاحیه فرهنگ تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی با زیربنای فرهنگی را بر اساس منویات رهبر انقلاب به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه نخستین بار است که هفته فرهنگی اردبیل برپا می‌شود، گفت: ما برای ۳ سال روز ملی اردبیل را که سالروز به حکومت رسیدن سلسله صفویه توسط شاه اسماعیل است در تاریخ ۴ مردادماه گرامی داشتیم، اما نخستین بار است که هفته فرهنگی اردبیل برپا می‌شود.

دبیر هفته فرهنگی اردبیل درباره نحوه تأمین هزینه‌های این برنامه، گفت: این نمایشگاه با مشارکت شهرداری منطقه دو تهران و نهادهای فرهنگی اردبیل برگزار می‌شود اما ممکن است اسپانسرهای دیگری نیز در این مدت برای تأمین هزینه‌ها ابراز تمایل کنند.

گفتنی است این برنامه از ۳ تا ۹ دیماه با همکاری نخبگان اردبیل در برج میلاد برگزار می‌شود که بازدید از آن از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب امکان‌پذیر است.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches