×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مردم تخلفات تولید کنندگان موادغذایی را به سامانه ۱۴۹۰ گزارش کنند

اقتصادتهران: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم با مشاهده تخلفات واحدهای تولید کننده و یا کالای غذایی غیر استاندارد، مراتب را به سامانه نظارتی این سازمان ۹۰ ۱۴ گزارش کنند.

رسول دیناروند درگفت وگو با ایرنا افزود: درصورت تماس شهروندان با سامانه نظارتی غذا و دارو، کدرهگیری به آنان ارائه خواهد شد و موضوع در دستور کار واحد نظارتی این سازمان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این سامانه درحال توسعه است، اظهارکرد: هم اینک این سامانه فعال است و مسئولیت پاسخگویی را برعهده دارد.

دیناروند تاکید کرد: درحال حاضر نظارت دقیق از سوی سازمان غذا و دارو بر اعمال فعالیت های تولیدی تولید کنندگان صورت می گیرد و درصورت مشاهده تخلف و عرضه کالاهای غیر استاندارد و تقلبی، با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان غذا ودارو، آمار مربوط به تخلفات تولید کنندگان غذایی را طی سال گذشته ناچیز عنوان کرد.

دیناروند تصریح کرد: در صورت مشاهده و احراز تخلف از سوی تولید کنندگان مواد غذایی اقدامات لازم در این باره صورت خواهد گرفت.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اجتماعی ایرنا از سازمان غذا و دارو، برای اجتناب از مصرف مواد غذایی تقلبی، کارشناسان سازمان غذاو دارو همواره به مردم متذکر می شوند که مواد غذایی مورد نیاز خود را در بسته بندی های مناسب و با برچسب خریداری کنند.

براساس این گزارش، همچنین برچسب مواد غذایی بسته بندی شده باید دارای نام و آدرس تولیدکننده، نام محصول، مواد تشکیل دهنده، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، شماره سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء و وزن خالص به زبان فارسی باشد.

در صورتیکه با مواد غذایی فاسد تقلبی و مشکوک برخورد کردند سریعاً مشخصات و محل فروشنده را به اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو گزارش کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches