×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مراسم تکریم از شهدا و ایثارگران داروسازی برگزار شد

اقتصادتهران: وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ادامه راه شهدا از سوی جامعه پزشکی گفت:کسانی که به فداکاری علاقه دارند، باید کاری کنند تا ساحت حوزه دارو و درمان به منش شهدا نزدیک‌تر باشد؛ چرا که شهدا چیزی به جز ادامه مسیرشان از ما انتظار ندارند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تکریم از شهدا و ایثارگران داروسازی کشور با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف شهدا گام برداریم و از رسیدن به اهداف آنها کوتاهی نکنیم، گفت: امیدوارم یاد و خاطره شهدا منحصر به جلسات و سخنرانی‌ها و سالی یک بار جلسه خاطره گذاشتن نشود؛ چرا که همه زندگی ما مدیون شهدا و خانواده‌هایشان است و امیدوارم تا دنیا باقی است راه و منش آنها ادامه داشته باشد.

هاشمی افزود: ما در بین خانواده‌های شهدا زندگی می‌کنیم، آنها قهرمانان ملی ما هستند و خانواده‌هایشان سرشار از عشق، نشاط و طراوت‌اند؛ چرا که در معامله با خداوند برنده شدند. بنابراین نیازی به ناله کردن و حزن و اندوه نیست و اگر هم باشد برای ماست تا خدای نکرده از راه آنها فاصله نگرفته باشیم.

وی ادامه داد: امروز جلسه بزرگداشت عزیزانی از جامعه پزشکی است که دنیا را رها کردند و به مسئولیت دینی، ملی، میهنی و اجتماعی‌شان به نحو احسن عمل کردند. هنوز عده‌ای از آنها باقی ماندند و مهم این است که آیا ما هم بر عهد و پیمان خود مانده‌ایم یا اینکه آن راه را رها کرده‌ایم. خوشحالم که شاگردان شهدای هشت سال دفاع مقدس بر عهد و پیمان‌شان مانده‌اند و حضورشان در این جلسه نشان دهنده این موضوع است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز وقت انجام کارهای بزرگ است و ارزش انجام این کارها کمتر از کارهایی نیست که رزمندگان انجام دادند؛ چرا که مشکلات پیچیده‌تر و دشمنان مهیاتر هستند. باید توجه کرد در حوزه داروسازی افراد خدوم و خلاقی داریم و آنها باید به مسئولیت‌شان عمل کنند. آنچه که من از فرمایشات امام (ره) یاد گرفتم در یک جمله کوتاه خلاصه می‌شود که می‌فرمودند هر کس در هر کجا که هست اگر کارش را درست انجام دهد، تکلیف از او ساقط است. بنابراین یاد کردن از شهدا برای یادآوری منش آنها به خودمان خوب و لازم است اما نباید صرفا به جنبه قهرمانی آنها تاکید کنیم؛ چرا که این قهرمانی نیازمند یک مقدمه است و همین طور انسان را زیر خیمه راه نمی‌دهند بلکه باید منش و طهارت نفس داشته باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches