×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مراحل احیا و بازسازی مجموعه بناهای پردیسان ماکو به زودی آغاز می‌شود

اقتصادتهران: مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت:‌ مراحل احیا و بازسازی مجموعه بناهای پردیسان ماکو طی تفاهم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با منطقه آزاد ماکو بزودی آغاز می شود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از فرینا، شهاب طلایی شکری در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری از اهتمام وزارت میراث فرهنگی برای حل مشکل ۵ بنای تاریخی شهرستان ماکو خبرداد و افزود:‌ این بناها شامل ساختمان قدیمی بانک ملی، کلاه فرنگی، ساختمان دارایی و شیرخورشید که به بناهای پردیسان معروف هستند.

شکری افزود: مشکلات و مسائل مرمت این بناها از سال های گذشته انباشته شده بود که به حول و قوه الهی و همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو رفع شده و مرمت این بناها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته بناهای پردیسان ماکو در چندین نوبت مورد مرمت قرار گرفته بودند، که سبک‌سازی سقف، تعویض رویه شیروانی و خرپاهای چوبی فرسوده، مرمت تزیینات دیوار و تعدادی از درب‌های این بنا از جمله این اقدامات است.

شهرستان ماکو با ۸۷ آثار تاریخی، فرهنگی  ثبت شده در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches