در صدر بودن و ماند شاخصهای عملکردی درون صنعت بیمه کشور مسالهای اتفاقی نیست، آن هم در شرایط رقابتی کنونی و وضعیتی که اقتصاد کشور در آن قرار گرفته است. این که یک تیم مدیریتی بتواند نسبت به فروش، تحول ساختاری و تغییر مدیریت در شیوه اجرایی، تحولاتی شگرف به وجود آورد بسیار دشوار است آن هم تغییراتی که شرکتی ورشکسته اکنون به صدر شرکتهای بیمهای از نظر سودآوری و فروش دست پیدا کند.
به گزارش اقتصادتهران، شرکت بیمه دی توانست در حدود یکسال گذشته با اتکا به دانش مدیرعامل نسبتا جوان خود این شرکت را به یکی از موفقترین شرکتهای بیمه تبدیل سازد آن هم در شرایطی که در سالهای نه چندان دور، این شرکت از فقدان مدیریتی یکپارچه آسیبهای جدی دیده بود.
رضایت سهامداران و بیمهگزاران از یک شرکت بیمه امری اتفاقی نبوده و همگان واقفند که اگر یک شرکت بیمه بتواند از طراحی محصولات گرفته تا تحول دیجیتال به موفقیت دست یابد حتما تقکر و بلوغ فکری مدیریت ورای آن قرار گرفته است.
شرکتی موفق است که علاوه بر جلب نظر سهامدارانش بتواند نسبت به رضایت بیمهگزارانش نیز حرفهایی برای گفتن داشته باشد و بیمه دی توانست شرایط حاکم بر این مجموعه را به راهبری هادی عبدالهی طوری پیش ببرد که مزید بر شایسته سالاری و تامین نظر بیمهگزارانش، شفافیت و توانگری مالی خود را به رخ دیگران بکشاند ضمن آن که قشر خانواده معظم شهدا و ایثارگران از خدمات ارائه شده توسط آن راضی باشند.
نظارت حاکم بر تمامی ارکان شرکت از یکسو و مدیریت ریسک از دیگر شاخصههای شرکت بیمه دی به راهبری هادی عبدالهی است که طی مدت اخیر توانسته به شایستگی کامل از پس آن بر آید.
نتیجه این مدیرت، افزایش سرعت تصمیمگیری، کاهش هزینههای عملیاتی پنهان، بهبود شفافیت و ایجاد زیرساخت مطلوب اجرایی برای جهش فناورانه در شرکت بیمه دی بوده است.
طی مدت مدیریت وی بر شرکت بیمه دی اتفاقات خوبی در این شرکت رقم خورده است که میتوان به الکترونیکی شدن فرآیندهای خدماترسانی و توسعه درگاههای هوشمند اشاره کرد ضمن آن که امکان دریافت خدمات، بدون مراجعه فیزیکی طی این دوره فراهم شده است که همگی این موارد به افزایش رضایتمندی بیمهگزاران منجر شده است.
هم اکنون شرکت بیمه دی نه تنها حرفهایی برای گفتن در حوزه فروش خرد دارد بلکه در جایگاه صادرکننده بزرگ بیمهنامه، رهبر حرفهای بازار در کیفیت عملکرد، مدیریت ریسک، سلامت مالی و رضایت مشتری شناخته میشود.
به بیان دیگر میتوان گفت که نوسازی مدیریتی و نیز تحول ساختاری در این شرکت، از اصول اجتناب ناپذیر در بیمه دی به شمار میرود به طوری که میتوان گفت انگار که یک معماری دوباره در ساختار وجودی این شرکت شکل گرفته که مسیر توسعه پایدار را هموار کرده است.
کلید تمام این موفقیتها تنها در سایه تیم اجرایی قوی و منسجم است که شرکت بیمه دی را هم اکنون به یکی از بهترین و شاید اثرگذارترین شرکت در میان شرکتهای بخش خصوصی صنعت بیمه کشور تبدیل کرده است.
امروز بیمه دی را به خوشنامی در پرداخت خسارات و نیز مشهور بودن در جلب رضایت بیمهگزاران میشناسند شرکتی که تا پیش از این با انبوهی از چالشها مواجه بود.
همانطور که گفته شد، شرکت بیمه دی توانست علاوه بر فائق آمدن بر چالشهای مدیریتی نسبت به رفع دغدغههای بیمهگزارانش اقدامات مطلوبی انجام دهد و هم اینک با هوشمندسازی فرآیندها که نمونه بارز آن ارائه سوپراپلیکیشن دیدار است خود را در جمع مدعیان روز فناوری قرار دهد.
حرکت بهسوی تبدیل شدن به برترین شرکت بیمه دیجیتال کشور، ارتقای سهم بازار و تثبیت جایگاه در سطح اول صنعت بیمه، محور آینده بیمه دی است. این چشمانداز با تمرکز بر بهرهگیری از هوش مصنوعی، معماری داده، نوآوری سازمانی و توسعه اکوسیستم فناوری دنبال خواهد شد.
بیمه دی اکنون راه و مسیری هموار پیش رو دارد که میتواند با اتکا به ظرفیت نیروی انسانی خود و نیز کارکنان متعصب و شایستهای که در اختیار دارد بیش از گذشته به ارائه محصولات نوآور در صنعت بیمه کشور پرداخته و مطمئنا طی سالهای آینده برتری خود را بیش از گذشته ثابت نماید.
