×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

ضمن ادای احترام به حضار محترم، مدیران ارشد و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سفیران حاضر در جلسه، دانشمندان و فن سالاران فرهیخته صنعت نفت، دانشگاهیان، پژوهشگران، بازرگانان، مدیران و متخصصان سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نهادهای پژوهشی و سازمانهای سرمایه گذاری در عرصه اقتصاد انرژی و خبرنگاران رسانه‌های جمعی اجازه می خواهم کلیاتی درباره نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ارائه دهم.

این نمایشگاه با الهام از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با هدف تامین رشد پویا، دستیابی به هدف‌های سند چشم انداز ۲۰ ساله، بنا گذاردن اقتصاد دانش بنیان به شکلی انعطاف پذیر، فرصت ساز، درون زا، پیشرو و برون گرا تعریف و طراحی شده است. شعار این نمایشگاه گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی است. این نمایشگاه در شرایطی برگزار می شود که جمهوری اسلامی ایران با ورود به دوران جدیدی از تعامل‌ها و همکاری‌ها، سعی وافر دارد که فضای جهانی را با بهره گیری از فنون مختلف دیپلماسی، به ویژه دیپلماسی انرژی به نفع کشور تغییر دهد.

این رویداد مهم اقتصادی – صنعتی – پژوهشی می تواند عاملی اثرگذار در مسیر رشد و توسعه و رونق اقتصادی کشور باشد و به اعتماد سازی و گسترش مناسبات و ارتقاء همکاری‌های بین المللی و استفاده متقابل از توان‌ها و امکانات یکدیگر کمک کند. همچنین فرصتی برای نیروهای مهندسی، پیمانکاری و صنعتگران ایرانی فعال در عرصه نفت است تا توان و شایستگی خود برای فعالیت گسترده تر در عرصه ملی و منطقه ای را نشان دهند.

حضور موثر شرکتهای بین المللی صاحب تکنولوژی و سرمایه گذاری در این نمایشگاه به نشانه ای از درک فرصت‌های بازار جذاب و نوید بخش ۵۰ میلیارد دلاری صنعت نفت ایران و توسعه زمینه های همکاری است. صنعت نفت ایران در نقشه راه جدید خود، نه به الگوی جایگزینی واردات بلکه به الگوی توسعه صادرات کالاها، خدمات، تجهیزات و فرآورده ها به بازارهای بین المللی و کسب بیشترین ارزش افزوده به نفع اقتصاد غیرنفتی ایران و توسعه آن می اندیشد و طرح های اقدام (actionplans ) خود را بر این مبنا تامین می کند.

یکی از کهنه کاران عرصه دیپلماسی می گوید: هدف‌ ها و آرمان ها باید همگی در سفری جستجو شوند که پایانی ندارد و برای مسافر جادها ی از پیش ساخته نشده بلکه جاده در اثر رفتن و طی طریق او ایجاد می شود. این حرف مصداق بارز نمایشگاه صنعت نفت ایران است؛ نمایشگاهی که از دو سالن شروع شد و اینک به یکی از پنج نمایشگاه بزرگ این صنعت در جهان تبدیل شده است.

نمایشگاه امسال به ابزاری مهم برای تحقق هدف های نوین صنعت نفت و نمادی معنادار از دیپلماسی انرژی ایران تبدیل گشته است. این نمایشگاه مکانی است که در آن فرصت کسب مستقیم، سریع و دقیق اطلاعات درباره امکانات و نیازهای تمام شرکت¬کنندگان فراهم شده و از سوی دیگر مسیر برنامه های توسعه ای مشارکتی و همچنین سمت و سوی کار سازندگان ایرانی علاقمند به حضور در بازارهای داخلی، منطقه ای و بین المللی را در عرصه های اکتشاف، بهره برداری تولیدی و تجهیزاتی روشن می سازد.

مقایسه ارقام نمایشگاه هجدهم و نمایشگاه نوزدهم میزان رشد چشمگیر استقبال از نمایشگاه امسال و درک شرایط جدید صنعت نفت ایران را مشخص تر می کند:

• مساحت نمایشگاهی حدود ۹۰ هزار متر مربع که نسبت به سال گذشته ۲۰ هزار مترمربع افزایش یافته

• تعداد شرکت های خارجی در سال هجدهم ۱۹۵ شرکت و در سال نوزدهم ۶۰۰ شرکت(بیش از سه برابر)

• تعداد شرکت های ایرانی در سال هجدهم ۸۵۰ شرکت و در سال نوزدهم ۱۲۰۰ شرکت (۴/۱ برابر)

• حضور مستقیم کشورها در سال هجدهم ۱۵کشور و در سال نوزدهم ۳۲ کشور (بیش از دو برابر)

• ۶۰ برند خارجی از ۳۲ کشور جهان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند

• همچنین چند کشور پاویون هایی را برپا داشته اند که چشم اندازی کلی از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آنها به دست می دهد.

 مهم‌ترین هدف‌های برگزاری این مجتمع صنعتی اقتصادی که در فضایی به میزان ۹۰۰۰۰ متر مربع شکل گرفته از این قرار است:

* ارائه آخرین دستاوردهای روز در حوزه صنعت نفت و گاز

* گسترش تعامل با سایر کشورها و رقابت با شرکت های نفتی مشابه در جهان

* کمک به تقویت توان ساخت داخل از طریق تبادل اطلاعات فنی، جذب سرمایه گذاری، انتقال و تکنولوژی روز دنیا و تعامل با صنعت پیشرفته جهان

* آشنایی صنعتگران نفت، گاز و پتروشیمی نسبت به دستاوردهای نوین صنعت

* عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا، خدمات و اطلاعات فنی

* توسعه اشتغال مولد در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

* فراهم‌سازی زمینه حضور بازرگانان و صنعتگران بین‌المللی از سراسر جهان در نمایشگاه در جهت کمک به توسعه صادرات تولیدات داخلی و بازارهای خارجی

* ایجاد فرصت‌های ارزشمند برای صنعتگرانی که ظرفیت و گرایش به فعالیت بیشتر در پهنه بین‌المللی دارند.

 عمده حوزه فعالیت این نمایشگاه عبارتست از: پیمانکاری، مهندسی مشاور، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، تولیدکنندگان تجهیزات و قطعات مرتبط با صنعت نفت در بخش‌های حفاری، اکتشاف و تولید، شرکت‌های فناوری، مراکز پژوهشی و آموزشی، تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی و گاز، خدمات ایمنی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری.

 نام کشورهای شرکت کننده از این قرار است: استرالیا، اتریش، آلمان، بلژیک، آلبانی، الجزایر، کانادا، امریکا، چین، فرانسه، هند، هنگ کنگ،عراق، ایتالیا، ژاپن، کره شمالی، کره جنویی، مالزی، لهستان، رومانی، فدراسیون روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سویس، تایوان، تایلند، ترکیه، امارات، اوکراین و افغانستان.

در حاشیه نمایشگاه، سمینارهایی با موضوع پژوهش، فناوری و تازه‌های تولید – معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌‍‌های پتروشیمیGTPP ، MiniLNG -مجتمع پالایشی ۴۸۰ هزار بشکه‌ای سیراف در ۸ پالایشگاه و بهینه‌سازی انرژی برگزار می شود.

همچنین در نمایشگاه نوزدهم سازمان کشورهای صادرکننده گازGECF و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حضور فعال دارند، در خاتمه امیدوارم توانسته باشم تصویری کلی از نمایشگاهی به دست دهم که هم‌راستا با دوران جدید صنعت نفت و سیاست‌های کاری آن یعنی گسترش تعامل و ارتباط و مشارکت گسترده‌تر در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی نفت و حضور فعال در عرصه همکاری‌های بین‌المللی باشد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches