×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
محلات؛ پایه اصلی جشنواره مشکات

تهران اکونومی: اردوی جهادی خانه های علم و زندگی محلات تهران با حضور حجت الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، علی محمد نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیرکل و معاون اداره آموزش های شهروندی، رییس ستاد مدیریت محلات تهران و همچنین مدیران ادارات آموزش های شهروندی مناطق ۲۲ گانه و خانه های علم و زندگی محلات ۳۷۴ گانه شهر تهران در اردوگاه شهید میرحسینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نائینی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تقدیر برگزار کنندگان این اردو، مهمترین کارکرد اردوی جهادی را رسیدن به یک ادبیات، دغدغه و فهم مشترک دانست و افزود: از آنجایی که کار اصلی در بطن محلات است؛ بهترین، مفیدترین و علمی ترین سخنان، مطالبی است که در فضای این اردوها مطرح می شود.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به رابطه امام(ره) و مردم این نکته را یادآور شد که توجه به ظرفیت های مردمی و محله محوری خواستگاه اصلی انقلاب اسلامی است و پیشینه ای دیرینه دارد.

وی ادامه داد: نقش خانه های علم و زندگی ویژه و متمایز است ، زیرا این خانه ها سرمایه های اجتماعی هستند.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه امروزه آموزش مهمترین رکن تحولات اجتماعی است گفت: این مقوله امروز مورد توجه همه نظام های سیاسی است. توجه به امر آموزش امری اجتناب ناپذیر است که یکی از ارکان توسعه یافتگی میزان استقرار مراکز آموزشی و شهروندان آموزش دیده به شمار می رود

نائینی تاکید کرد: پیشرفت سازمان های مختلف شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی به عملکرد خانه های علم و زندگی مرتبط است و در بین خانه های مستقر در سرای محلات خانه های علم و زندگی نقش اول را ایفا می کنند .زیرا خانه های علم و زندگی مبدل سرمایه انسانی و اجتماعی هستند.

وی مهمترین عامل موفقیت خانه های علم و زندگی را مشارکت پذیری بخش های مختلف مدیریت شهری دانست و گفت: مهمترین شیوه آموزش آموزش چهره به چهره ، شفاهی ، محلی و خانه محور است.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه در سند مهندسی فرهنگی کشور ۳ رکن اصلی «خانواده، مدرسه و مسجد» ذکر شده است اظهار داشت: در ارتقاء کیفیت آموزش هم گزینش صحیح مربی به عنوان کارگزار اصلی آموزش، کشف ظرفیت های هر محله (نخبگان و …)، محتوا و پیام آموزشی، فضای آموزشی مناسب، هدف گذاری دقیق آموزشی و برنامه ریزی صحیح آموزشی و ارتباط با خانواده ها در مقیاس یک یکم دارای اهمیت است.

وی در ادامه از جشنواره مشکات به عنوان یک رویداد بسیار مهم فرهنگی و جوشش درونی محله محور یاد کرد و گفت: سومین دوره این جشنواره ۷۰۰ هزار اثر و حداقل ۲۵۰ هزار صاحب اثر داشته که این نشان دهنده این است که جشنواره ای بسیار پرمخاطب و تعیین کننده و موضوع محور است که محلات، پایه اصلی جشنواره مشکات به شمار می‌روند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches