×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
محبوب ترین صنایع برای سرمایه گذاران معرفی شدند

صنایع کانی غیرفلزی، غذایی و آشامیدنی و لاستیک و پلاستیک محبوب‌ترین صنایع کشور در سه ماهه نخست سال جاری برای سرمایه‌گذاران بودند.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۳ معادل ۳۷۶۸ فقره جواز تاسیس برای ایجاد واحد‌های صنعتی صادر شد که در این بین محصولات کانی غیرفلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی و محصولات لاستیک و پلاستیک به ترتیب با ۱۹٫۶۷، ۱۲٫۶۳ و ۱۰٫۴۹ درصد بیشترین سهم را از جوازهای تاسیس شده به خود اختصاص دادند. به عبارتی می‌توان بیان داشت حدود ۴۲ درصد جواز‌های تاسیس صادر شده در بهار امسال مربوط به این سه گروه صنعتی بوده است.

از نظر عددی نیز در سه ماهه امسال ۸۱۱ فقره جواز تاسیس در صنایع کانی غیرفلزی، ۴۵۴ فقره جواز تاسیس در صنایع غذایی و آشامیدنی و ۳۷۵ فقره جواز تاسیس نیز در صنایع لاستیک و پلاستیک صادر شد.

اگرچه صدور جواز تاسیس را نمی توان نشانه‌ای دال بر رشد صنعتی و سرمایه‌گذاری در این حوزه دانست اما همین‌ که میزان صدور جواز تاسیس در یک رشته صنعتی خاص با رشد مواجه شود نشان می‌دهد که میزان تقاضا و علاقه به سرمایه‌گذاری در آن صنعت افزایش یافته است.

از سوی دیگر ممکن است بعد از مدتی یک گروه صنعتی جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاری به دلایل مختلف از دست بدهد و به همین دلیل میزان صدور تاسیس در آن صنعت نیز کاهش خواهد یافت.

صدور جواز تاسیس لزوما به معنای به نتیجه رسیدن آن جواز و تبدیل آن به پروانه بهره‌برداری نخواهد بود و بسیاری از جواز‌های تاسیس صادره در فرآیند تبدیل به پروانه بهره‌برداری عملا به دلیل مسائل و مشکلات مختلف هرگز به نتیجه نمی‌رسند.

صنایعی که کمترین جواز تاسیس صادره در سه ماهه نخست امسال مربوط به آنها بوده شامل محصولات توتون و تنباکو، انتشار و چاپ و تکثیر، ماشین‌آلات دفتری و حسابداری، رادیو، تلویزیون، وسائل ارتباط، برخی از تجهیزات حمل‌ونقل و کامپیوتر و فعالیت‌های مربوطه بوده است.

در سال ۱۳۹۲ نیز بیشترین جواز تاسیس صادر شده مربوط به صنایع کانی غیرفلزی، غذایی و آشامیدنی و لاستیک و پلاستیک بود. رده‌های بعدی نیز به محصولات فلزات فابریکی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات اختصاص یافت.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches