×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مجبور کردن پزشکان به کار کردن در بخش دولتی یا خصوصی به ضرر مردم است

اقتصادتهران: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مجبور کردن پزشکان به کار کردن در بخش دولتی یا خصوصی، موجب خالی شدن بیمارستانهای دولتی از پزشکان حاذق شده و به ضرر مردم تمام می شود.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی روز شنبه در مراسم کلنگ زنی بزرگترین بیمارستان سرطان خاورمیانه در تهران افزود: نمایندگان مردم در مجلس مراقب باشند قوانینی تصویب نکنند که به ضرر مردم به خصوص در مناطق محروم تمام شود در هیچ جای دنیا نیز نتوانسته اند با زور و اجبار پزشکان را در بخش دولتی نگهدارند اگر چنین قانونی در مجلس تصویب شود به هر حال پزشکان مختار هستند و بخش خصوصی را انتخاب می کنند و نتیجه آن این است که بیماران برای درمان مجبور می شوند به بخش خصوصی بروند و هزینه سنگینی به آنان تحمیل می شود.

وی ادامه داد: راه حل ها باید علمی و کارشناسی باشد نه احساسی، هیچ جای دنیا نیز چنین قانونی ندارند، خدمات رسانی به مردم فقط در صورتی امکان پذیر است که با پزشکان با زبان این صحبت کنیم و امکان رقابت و حق انتخاب را برای آنان در نظر بگیریم و در صورتی که اجبار در کار باشد قبل از همه دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های مناطق محروم از پزشکان توانمند خالی می شود.

وی اضافه کرد: نباید با حرفه ها و شعارهای زیبا کاری کنیم که خروجی کار به ضرر مردم باشد. البته تصمیم مجلس در این زمینه هنوز نهایی نشده است و حتما نمایندگان مردم و شورای نگهبان حقوق پزشکان را بر اساس قانون اساسی و حقوق انسانی پزشکان در نظر می گیرند و تصمیمی نمی گیرند که با حقوق افراد مغایرت داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش خیرین در توسعه امکانات- بهداشتی درمانی در کشور گفت: حضور خیرین در توسعه امکانات بهداشتی- درمانی اهمیت زیادی دارد و بسیاری از مشکلات با حضور خیرین کاهش می‌یابد، البته همه مشکلات با پول حل نمی‌شود و آموزش و توانمند کردن مردم و رفتارسازی نیز باید همزمان با توسعه امکانات مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: رفتارسازی و توانمند کردن مردم با بخشنامه، موعظه و با زور امکانپذیر نیست و باید برای این کار برنامه ریزی داشته باشیم.

هاشمی افزود: خوشبختانه مردم ایران از سالیان دور انسانهایی نوعدوست و خیرخواه بوده و هستند و خیرین سلامت سالانه بیش از هزار میلیارد تومان در این عرصه سرمایه گذاری می‌کنند و به خصوص در دو سال گذشته سرمایه گذاری خیرین در حوزه سلامت رو به افزایش بوده است.

* در حوزه رفاه اجتماعی کارنامه قابل دفاعی نداریم

وزیر بهداشت در مراسم کلنگ زنی بزرگترین بیمارستان سرطان خاورمیانه همچنین گفت: یکی از مشکلات کشور ما که در ۳۷ سال گذشته کمتر به آن توجه شده است، رفاه مردم است، مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که سالها مغفول مانده است در حالی که انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان و مستضعفان بود و قرار بود بیش از همه به این اقشار توجه شود.

هاشمی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در دو یا سه دهه اخیر و به خصوص در سالهای بعد از دوران دفاع مقدس خیلی در زمینه رفاه اقشار فقیر و مستضعف کار موفقی انجام نداده‌ایم، باید به این ضعف اعتراف کنیم زیرا اعتراف اولین قدم برای اصلاح گذشته و چاره جویی برای آینده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: نقاط محروم فقط در مناطق دورافتاده نیستند،بلکه در حاشیه پایتخت و ام القرای کشورهای اسلامی جاهایی وجود دارد که اصلا زیبنده کشور ما نیست و نشان می دهد در حوزه رفاه اجتماعی ضعیف عمل کرده ایم و بخشی از مشکلات فقر مردم ثمره بی توجهی ما در سالهای گذشته است.

هاشمی گفت: برای جبران این ضعف راه و مسیر طولانی در پیش داریم و اگر همت، اراده و باور باشد می‌توانیم به نتیجه برسیم اما با ادامه بی توجهی به رفاه مردم، با مشکلات جدی مواجه می شویم.

وزیر بهداشت افزود: نباید از دولت انتظار داشت همه مشکلات را رفع کند، باید خود مردم و خیرین وارد عرصه شوند، افرادی که حرفشان و عملشان یکی باشد و خالصانه برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

هاشمی گفت: مشکل دیگر کشور، بداخلاقی هایی است که همه جا دیده می‌شود، فضا عوض شده است و بی اخلاقی و بی انصافی را بیش از آنچه انتظار داریم در جامعه شاهد هستیم، اما امیدواریم این بد اخلاقی‌ها جای خود را به نگاههای مهربانانه و منصفانه بدهد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی سرطان در غرب تهران گفت: امیدوارم این بیمارستان که به همت یکی از خیرین بزرگوار ایجاد می شود تا سال ۹۷ تکمیل و راه اندازی شود و چراغ آن همیشه روشن باشد، این چراخ خاموش شدنی نیست و حضور پروفسور اسماعیل اکبری، دانشمند و مدیر توانمند کشور نیز در کنار بنیانگذاران این بیمارستان، آینده درخشانی را برای این بیمارستان نوید می‌دهد.

**مرکز همایش‌های آبرومند در کشور نداریم

هاشمی گفت: گفته‌اند که در کنار این بیمارستان یک مجموعه همایش‌ها نیز قرار است،‌ایجاد شود، این یکی از آرزوهای دیرینه من است زیرا در کشور یک مرکز همایش ها یا نمایشگاه‌های آبرومند نداریم، و از این نظر در نقطه صفر قرار داریم و وقتی به کشورهای دیگر حتی کشورهای عربی سفر می کنیم و مجتمع های بزرگ همایش های آنها را کنگره ها می بینیم، خجالت می کشیم.

وی ادامه داد: همایش ها و کنگره‌های علمی ما در کشور از نظر محتوا هیچ چیز از کشورهای دیگر کم ندارد اما از نظر امکانات فیزیکی و سالن همایش حرفی برای گفتن نداریم، امیدوارم با کمک خیرین از جمله خیرین سازنده بیمارستان سرطان بتوانیم در آینده نزدیک، مجتمع و مرکز همایش های آ‌برومندی در کشور داشته باشیم، مطمئن هستم چنین کاری از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است زیرا به عنوان مثال انجمن چشم پزشکی که من عضو آن هستم، سالی سه همایش دارد و برای هر همایش دو تا سه میلیارد تومان هزینه می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: با رویکرد صدا و سیما امید چندانی ندارم که مرکز نمایشگاههای شمال تهران برای برگزاری همایش ها مهیا شود و درصدد هستیم در آینده مجمع های برگزاری همایش ها در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: با این کار می‌توانیم تعامل علمی دانشمندان کشور را با دانشمندان دنیا بیشتر کنیم و این تعامل نه فقط در رشته های پزشکی بلکه در تمام رشته های علمی خواهد بود و ثمره آن برای کل کشور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches