true
اقتصادتهران: مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: متوسط عمر لوکوموتیو مسافری ۱۰ سال است، لوکوموتیوهای باری نیز متوسط ۳۵ سال دارند.
به گزارش مهر، سید میعاد صالحی در گفتوگوی تلویزیونی با اشاره به عملکرد راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: پساز همهگیری کرونا که کشور در شرایط خاصی قرار گرفته بود، در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بخشی از فشار این موضوع کاسته شد و در همان زمان دولت سیزدهم مستقر شد. چیزی که از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم منتقل شد، انباشت عدم انجام تعمیرات در حوزه لوکوموتیو و حوزه بازسازی و بهسازی خطوط بود. همچنین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه لوکوموتیو از گذشته به جا مانده بود.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: انتظار بخش خصوصی است که قیمت این قطارها معقولتر شود، دولت هم تلاش دارد قیمتها بالا نرود، راهآهن تلاش میکند رفاه بیشتری برای مردم داشته باشد و طبیعی است که راهآهن بابت این موضوع زیان تحمل میکند.
وی با بیان اینکه “بابت قطارهای حومهای سالانه چند ده میلیارد تومان به شرکت رجا پرداخت میکنیم”، افزود: نرخ بلیت قطار تهران پیشوا و ورامین کمتر از ۵ هزار تومان است، یا قطار گرمسار حدود ۱۰ هزار تومان، باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا آنها بتوانند کارشان را انجام بدهند و اقتصادشان تا حدی بچرخد و کمتر زیان کنند.
مدیرعامل راهآهن درباره خطآهن شلمچه بصره یادآور شد: تاکنون ۱۶۰۰ مین در این پروژه کشف یا خنثی شده است و توانستهایم حدود ۱.۵ کیلومتر ریل احداث کنیم. بعد از عملیات مینروبی باید روسازی و ریلگذاری انجام شود تا بتوانیم وارد خاک عراق شویم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=272734
false
true