×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مبنای واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر ۶هکتار است

اقتصادتهران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مبنای واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین در دشت مغان به عشایر براساس عرف منطقه ای برای دارندگان ۱۰ واحد دامی ۶هکتار است.

عدیل سروی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در طرح واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر دارندگان ۱۰ واحد دامی دارای پروانه چرا به میزان ۶ هکتار زمین زراعی و دارندگان ۱۳۰ واحد دامی پروانه چرا حداکثر حق بهره برداری از ۱۸ هکتار زمین زراعی آبی را خواهند داشت.

وی اظهارکرد: تشکیل نظام های بهره برداری در پایاب اراضی تحت پوشش سد خدا آفرین آغاز شده است و عشایر نهایت همکاری و هماهنگی را با مسئولان و دست اندرکاران دارند و تلاش بر این است که قبل از آغاز سال زراعی جدید بهره برداران بتوانند عملیات آماده سازی بستر بذر و کاشت را آغاز کنند.

سروی بیان کرد: تعداد این تشکل ها ۴۹ فقره می باشد که با یک مدیریت نظامند مراحل نهایی ثبت خود را سپری می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود :۲ هزار و ۱۴۴پرونده در باره واگذاری اراضی به عشایر در کمینه های پالایش با عضویت دستگاه های اجرایی تشکیل شده و این پرونده ها برای واگذاری در اختیار هیات هفت نفره قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: اقدامات مربوط به نظام های بهره برداری تا بهار سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید .

سروی گفت: یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در اجرای پروژه ملی شبکه‌گذاری اراضی پایاب سد خداآفرین رفع تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی است و ضروری است با شروع بهره‌برداری از این پروژه عظیم استانی و ملی اختلافات مربوط به اراضی با دولت حل و فصل شود چرا که تداوم این اختلافات امنیت تولید و موفقیت‌آمیز بودن نظام بهره‌برداری را به مخاطره می‌اندازد‌.

وی ادامه داد: با بهره برداری از اراضی پایاب سدخدا آفرین آثار اقتصادی آن نیز نمایان می شود و ضروری است پیوست های اجتماعی این طرح نیز لحاظ شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches