×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ماهانه ۴۵۰ طرح تولیدی دارای پیشرفت بیش از ۶۰ درصد افتتاح می شود

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: براساس برنامه ارایه شده به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تا پایان امسال پنج هزار و ۴۰۰ طرح که پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی دارند، افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، «حسین ابویی مهریزی» افزود: مجموع طرح های تولیدی و صنعتی که پیشرفت فیزیکی افزون بر ۶۰ درصد دارند، حدود هشت هزار و ۵۰۰ طرح در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی منحصر به بخش صنعت نیست، بلکه در سایر بخش ها همچون نفت و گاز، نیرو، کشاورزی، راه و شهرسازی نیز مشمول آن شده اند که در اجرای آن با هم افزایی بخش های یاد شده با یکدیگر در سرعت گرفتن تحقق آن موثر بوده اند.

امکان اشتغالزایی ۹۰ هزار نفر

ابویی مهریزی افزود: مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای پنج هزارو ۴۰۰ طرح تولیدی و صنعتی بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال (۲۲ هزار میلیارد تومان) که میزان اشتغالزایی برای ۹۰ هزار نفر محقق ساخته است.

افتتاح نزدیک به ۷۰ درصد طرح های ملی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این وزارتخانه عهده دار ۳۶ طرح ملی است که تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد آنها تکمیل و بهره برداری رسیده و شمار آنها بیش از ۲۵ طرح است.

عملکرد ۱۱ ماهه

این مقام مسئول اضافه کرد: در ۱۱ ماهه امسال تکمیل چهار هزار و ۹۵۰ طرح پیش بینی شده بود که عملکرد نشان می دهد چهار هزار و ۹۷۷ طرح با اشتغال بیش از ۷۶ هزار نفر و سرمایه گذاری حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی به سرانجام رسید که از برنامه ۱۱ ماهه پیشی گرفته شد.

افزایش صادرات ۱۰ میلیارد دلاری، خواسته دولت از وزارت صنعت

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت امسال از این وزارتخانه افزایش صادرات ۱۰ میلیارد دلاری را نسبت به سال گذشته انتظار دارد و در واقع این امر یکی از اقدامات عمده سال ۹۵ در این حوزه محسوب می شود.

به گفته ابویی مهریزی، ایجاد توازن در زنجیره فولاد و مس، ارتقای رقابت پذیری واحدهای کوچک و متوسط، مدیریت هدفمند واردات، احیا و رونق در هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط نیز از دیگر برنامه های وزارت صنعت است.

یه گزارش ایرنا، ابویی مهریزی اسفندماه امسال در کاشان اعلام کرد، وزارت صنعت در دوره ۱۱ ماهه امسال در زمینه طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد به ۹۸ درصد از اهداف خود دست یافته ایم.

همچنین در زمینه بهره برداری از ۳۶ طرح مهم و ملی دیگر که در ۲۰ استان کشور باید به بهره برداری برسد، در این طرح ها حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر پیش بینی شده که در ۱۱ ماه امسال، ۲۵ طرح به بهره برداری رسیده است و بقیه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches