×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: مانور ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک بر اساس استاندارد  تداوم حیات سازمانی با تکیه بر سیلاب‌ها وقنوات در شمال تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی شهرداری منطقه یک، کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت: سیل یکی از زیانبارترین بلایای طبیعی است که خسارات مالی وجانی فراوانی را به همراه دارد و پیش بینی، هشدار و آمادگی در زمینه پاسخگویی به بحران سیلاب به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت غیر سازه‌ای سیلاب و مکمل روش‌های سازه‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب و کاهش خسارات محتمل ایفا می کند.

وی گفت: در راستای ارتقاء توان سازماندهی و مدیریت سیلاب‌ها ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک با توجه به همایش‌های اخیر در زمینه وقوع سیلاب در ارتفاعات و تحت تاثیر قرار گرفتن بخش‌های شمالی شهر، اقدام به برنامه ریزی و اجرای مانور دور میزی سیلاب در محدوده رودخانه و مسیل دارآباد نمود.

فاتحی منش تصریح کرد: در این مانور که با مشارکت نواحی ۵ و۶ و۱۰ منطقه و اداره مسیل‌ها و قنوات، ارگان‌های آتش نشانی،آب و فاضلاب، اورژانس و……برگزار شد بر اساس یک سناریوی فرضی، بارندگی شدید در مسیر مسیل داراباد باعث جاری شدن آب در سطح و وقوع سیلاب شدید شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در این مانور به صورت فرضی مشخص شد با توجه به شیب زیاد و همچنین وجود محدوده مسکونی در پایین دست مسیل، اقدامات ایمنی وکنترلی باید در اسرع وقت انجام شود،همچنین با توجه به جابجایی اشیاء سنگین توسط جریان سیلاب تعدادی از ساختمان‌های در مسیر آب خسارت جدی دیده‌اند وبه اموال شهروندان آسیب وارد شده است و با توجه به تخلیه امن محدوده مسکونی تعدادی از شهروندان نیازمند به اسکان اضطراری هستند و تمهیدات لازم در خصوص رسیدگی به مصدومان نیز باید تامین شود که باید سازمان‌های خدمات رسان نسبت به این فعالیت‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches