×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

تهران اکونومی: شهردار منطقه ۶ گفت: امشب با وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۲ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتری زمین تخلیه امن خودروها و ساکنان ۴ محله بزرگراه حکیم، همت،‌شیخ بهایی و چمران انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ عظیم بابایی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اهمیت مدیریت بحران در زمان وقوع زلزله در تهران این مانور ساعت ۱۲ شب، امشب انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سناریو در نظر گرفته شده برای تخلیه امن در منطقه ادامه داد: با توجه به اینکه زلزله ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین اتفاق خواهد افتاد، عمق این فاجعه طبیعی زمانی است که ریزش پل ها و فرونشست اتوبان های اطراف و همچنین زمین گیر شدن سازمانه‌ای امداد رسان در ۱۲ ساعت اولیه امکان کمک رسانی توسط سازمان های امدادی، امنیتی و اورژانس مقدور نیست. بنابراین تمامی فعالیت‌ها توسط نیروهای داوطلب واکنش محله ( امداد و نجات، آوار برداری، تریاژ، حمل مصدوم ) را که قبلاً توسط ستاد مدیریت بحران منطقه فرا گرفته اند انجام می‌شود.

بابایی با اشاره به محله های درگیر در مانور تخلیه امن بیان کرد: براساس سناریوی پیش بینی شده محدوده شمالی محله بزرگراه همت ،محدوه جنوبی محله بزرگراه حکیم، محدوده شرقی محله: شیخ بهایی جنوبی و محدوده غربی محله بزرگراه چمران درگیر این بلای طبیعی خواهند شد.

به گفته شهردار منطقه، مطالعات کارشناسی نشان می دهد که در این منطقه گسل‌های تخت طاوس، جهان کودک، ونک پارک، همت، داودیه و کن در فاصله ۴_۱ کیلومتری شرق، شمال، وغرب محله در امتداد شمال غربی _ جنوب شرقی کشیده شده است و۲۰۰۰ نفر نیز در این محدوده ساکن هستند در نتیجه آمادگی مردم ساکن در این محدوده در زمان وقوع حوادث طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به محل برگزاری این مانور نیز توضیح داد: زمین خاکی واقع در کنار ساختمان ایرانشناسی ، محل در نظر گرفته شده برای برگزاری این مانور بزرگ در منطقه است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches