×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ماموریت اساسی بیمه مرکزی، تقویت رویکرد نظارتی است

ماموریت اساسی بیمه مرکزی، تقویت رویکرد نظارتی و اصلاح رویه های نادرستی است که فضای کسب و کارهای بیمه‌ای را با اختلال روبرو می کند.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی که در جمع مدیران عامل شرکت‌های بیمه سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: نظارت هوشمند یک ضرورت آشکار است اما بدون تهیه صورت‌‌های مالی ماهانه و تجهیز شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی به فناوری‌های روز، این خواسته عملی نخواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به مساعدت نهاد ناظر به شرکت‌های بیمه در حوزه‌های مختلف جهت رفع موانع موجود تاکید کرد و افزود: شرکت‌های بیمه نبایستی مسوولیت‌های خود در زمینه وصول مطالبات، آموزش نیروی انسانی، جمع‌آوری داده جهت ارزیابی ریسک و نظایر آنرا به نهاد ناظر ارجاع دهند و متقاضیان تأسیس شرکت بیمه نیز قبل از شروع به فعالیت بایستی تدبیری برای الزامات آن بخصوص آموزش و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز و داده‌های لازم برای ارزیابی ریسک اندیشیده باشند.

دکتر خوشکلام خسروشاهی از بیمه‌نامه‌ها به عنوان قولنامه های تعهد شده توسط صنعت بیمه، یاد کرد و افزود: حق بیمه باید به صورت کامل و به موقع از بیمه گذاران دریافت شده و در بخش های مولد و سودآور سرمایه گذاری شود تا صنعت بیمه بتواند توانگر بماند و به قول ها و وعده های خود به‌موقع عمل کند.

رئیس کل بیمه مرکزی، موضوع افزایش ضریب نفوذ بیمه را یک مساله فرعی عنوان کرد و اظهار داشت: جذب و اخذ حق بیمه متناسب با ریسک قبول شده در دستور کار شرکت ها قرار گیرد چرا که مدیریت ریسک شرکت‌ها، یکی از عناصر اصلی توانگری مالی در صنعت به شمار می رود.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: با پایش مستمر انواع ریسک‌ها بخصوص ریسک نقدینگی در شرکت های بیمه می‌توان به هدف تخفیف و رفع ناترازی‌ها دست یافت.

وی در پایان بر ضرورت توجیه اقتصادی، فنی و مالی تمامی فعالیت های بیمه گری بخصوص طرح‌هایی که در قالب تبلیغات خیاباتی یا رسانه‌ای عرضه می‌شود تاکید کرد‌.

در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های بیمه نیز با تبریک دوباره انتصاب رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص موضوعاتی نظیر: رفع ناترازی نقدینگی، ضرورت تحلیل صورتهای مالی شش ماهه اول ۱۴۰۳، ضرورت اقدامات پیشگیرانه در حوزه های مختلف مالی، انتقال دانش روز، مسائل مرتبط با پرداخت خسارات ارزی، نحوه هزینه کرد عوارض بیمه ای، موضوع ساماندهی پرداخت خسارت به اتباع، چالش های مربوط به معافیت های مالیاتی در رشته بیمه های زندگی، توسعه بازار بیمه و اهمیت آینده پژوهی در صنعت بیمه، دیدگاه های خود را مطرح کردند.

شایان ذکر است در این جلسه دبیرکل سندیکای بیمه گران، انتخاب دکتر خسروشاهی به عنوان رئیس را کل بیمه مرکزی را نشانه بارز تخصص گرایی وزیر امور اقتصادی و دارایی دانست و در خصوص تقویت بخش آموزش فنی در شرایط تحریمی، راهکارهایی را ارائه داد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches