×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۵ برخی مشاغل تعیین شد

اقتصادتهران: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۵ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ۱۰۰ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم تعیین شد.

میر حیدر رضوی روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: بنا به اختیار حاصل از این تبصره و به منظور تکریم مودیان و تسهیل دریافت مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۵ برخی از صاحبان مشاغل که در گروه سوم ماده ۲ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ این قانون موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۴/۱۱۸ به تاریخ ۹ اسفند سال ۹۴،قرار دارند، تعیین شد.

وی در خصوص مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم، یادآورشد: تمامی صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده ۲ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۳۹۵ حداکثر ۱۰ برابر معافیت موضوع ماده ۱۸۴ این قانون باشد.

رضوی با بیان نحوه تعیین مالیات و پرداخت آن، ابراز کرد: میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۵، صاحبان این مشاغل، با افزایش هشت درصدی نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۴ به صورت مقطوع تعیین می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: این مودیان باید مالیات مذکور را حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۳۹۶ پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است مودیانی که بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۴ معاف از مالیات بوده اند، فقط باید مراتب قابل قبول این دستورالعمل را بدون پرداخت مالیات از طریق سیستم الکترونیکی(طبق فرم مربوط) به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند، موضوع اعلام مراتب به سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مودیان موضوع صدر این بند نیز الزامی است.

رضوی در ادامه در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یکجا در خرداد ماه ۱۳۹۶ندارند، اظهار کرد: مالیات قطعی فوق، حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می شود و نپرداختن به موقع مالیات یا تقسیط، مشمول جرایم موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات های مستقیم خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: هرگاه اسناد و مدارک مثبته ای به دست آید که مشخص شود مجموع فروش کالا و خدمات یا سایر درآمدهای مودی در سال ۱۳۹۵، بیش از مبلغ مندرج باشد، پرونده مودی مطابق مقررات رسیدگی شده و مالیات مابه التفاوت و جرایم متعلقه مطالبه می شود.

وی در رابطه با سایر موارد مورد نظر، اضافه کرد: مودیانی که مالیات عملکرد سال ۱۳۹۴ آنها حسب مورد با اعمال مقررات موضوع مواد از جمله ۱۳۷ و ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم و یا ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه محاسبه شده و یا طی سال ۱۳۹۴ به صورت کامل فعالیت نداشته اند، ابتدا باید مالیات سال ۱۳۹۴ آنها بدون رعایت موارد مذکور محاسبه و سپس مبنای رشد، مورد نظر قرار گیرد.

رضوی در رابطه با مالیات عملکرد سال ۱۳۹۵ مودیان موضوع این دستورالعمل، در صورتی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۵ خود را در موعد مقرر قانونی تسلیم نکنند، افزود: در صورتی که مودیان موضوع این دستورالعمل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۵ خود را در موعد مقرر قانونی تسلیم نکنند و یا در مهلت مقرر در این دستورالعمل فرم مربوطه را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نکنند و یا متقاضی اعمال مقررات قانونی از جمله مفاد مواد ۱۳۷،۱۶۵،۱۷۲ در خصوص درآمد عملکرد سال ۱۳۹۵خود باشند، از شمول این دستورالعمل خارج بوده و با رعایت مقررات مربوطه تعیین خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: همچنین صاحبان مشاغل مشمول این دستورالعمل، تکلیفی برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آیین نامه ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم مصوب ۳۱/۴/۱۳۹۴ برای عملکرد سال ۱۳۹۵ نخواهند داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches