×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
لیمو در حضور مشتری آبگیری شود

اقتصادتهران: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تخلف برخی برندهای آبلیمو موجب عدم اعتماد به محصولات صنعتی و گرایش آنان به آبلیموهای سنتی شد، البته مردم باید از فروشنده بخواهند در حضور آنها لیمو را آبگیری کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «محسن فرهادی» درباره نظارت بر تولید محصولات غذایی سنتی، افزود: مردم آبلیمو و آبغوره های بطری شده و آبگیری شده به روش دستی را به صورت آماده خریداری نکنند، بلکه بر انجام پروسه آبگیری در حضور خودشان اصرار کنند.

وی اظهار داشت: برخی محصولات مانند لبنیات، آبلیمو، روغن و رب در دو نوع صنعتی و سنتی تولید می شود؛ از آنجا که محصولات سنتی، تاییدیه بهداشتی و استاندارد ندارند و به صورت دستی تولید می شود، باید پس از تولید، تحت نظارت های بهداشتی قرار گیرند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نظارت بر مراکز تهیه محصولاتی همچون آبلیمو گفت: با توجه به گرم شدن هوا کنترل بر این مراکز نیز در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار دارد.

فرهادی با بیان اینکه متاسفانه تخلف برخی برندهای آبلیمو منجر شده که اعتماد مردم به آبلیموگیری های دستی افزایش یابد، افزود: محصولات غذایی سنتی مواد افزودنی ندارد و مردم باید به میزان مورد نیاز از آنها تهیه کنند زیرا استفاده از افزودنی ها با ضوابط و تحت تدابیر خاص و در محیط آزمایشگاه امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بر فرآورده های سنتی نظارت دارد، خاطرنشان ساخت: برای کنترل محصولات لبنی سنتی، دستورالعملی در حال تدوین است که بزودی ابلاغ و براساس آن با کمک اتحادیه های مربوطه، ضوابط کنترل بهداشتی بر محصولات لبنی اجرا می شود.

فرهادی ادامه داد: به جز شیر خام که تولیدکنندگان محصولات سنتی موظف اند فقط در فرآوری محصولاتشان از آن استفاده کنند، عرضه اغلب محصولات لبنی سنتی همچون دوغ و ماستی که در شرایط بهداشتی تهیه و تولید شود، منعی ندارد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: با توجه به دستورالعمل ارسال شده برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و با کمک سازمان دامپزشکی کشور، نظارت بر فرآوری محصولاتی که با شیرخام تهیه می شود، افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: محصولاتی مانند خامه فقط باید به صورت پاستوریزه استفاده شود، به همین منظور واحدهای عرضه کننده محصولات لبنی سنتی، در حال تهیه و نصب دستگاه استریلیزاسیون هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches