×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم سازماندهی وسیع آسیب‌های اجتماعی از سوی فرهیختگان جامعه

اقتصادتهران: وزیرکشور با تاکید برگسترش ترویج فرهنگ نماز در جامعه گفت: توسعه فرهنگ نماز در جامعه ایجاد آرامش و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی،  صبح پنجشنبه، ۱۸آذر در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی استان البرز در مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین‌دشت در حال برگزاری است، اظهارکرد: در حال حاضر ما با تغییرات زیادی در حوزه اجتماعی مواجه هستیم، جوانان ما با حجم زیادی از اطلاعات مواجه هستند که عدم شناخت این حوزه می‌تواند آسیب بسیاری به آن‌ها وارد کند.

وی با تاکید بر ضرورت تفکیک اطلاعات در جامعه، افزود: متأسفانه قدرت تفکیک اطلاعات نه از سوی جوانان بلکه از سوی افراد بزرگسال نیز امکانپذیر نیست.

این مسئول بیان کرد: براین اساس وزرات کشور بر موضوع آسیب‌های اجتماعی متمرکز شده است و جمع‌آوری مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های اجرایی اقدامی بود که در قالب طرحی تدوین و تقدیم مقام معظم رهبری شد.

رحمانی فضلی در ادامه به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان که سال ۸۸ انجام شد، اشاره کرد و گفت: ایشان به مسئله مهم تهاجم فرهنگی اشاره کردند که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هیچ موضوعی از آسیب‌های اجتماعی برای مقام معظم رهبری با اهمیت‌تر نیست گفت: سال گذشته تمام دستگاه‌ها گزارش عملکرد ۶ ماهه در زمینه آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند که اعلام خرسندی رهبر معظم انقلاب را درپی داشت.

این مسئول با تاکید بر لزوم سازماندهی وسیع آسیب‌های اجتماعی از سوی فرهیختگان جامعه، گفت: تنوع آسیب‌ها بسیار وسیع است و باید تک تک اقشار جامعه نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که با عنوان «نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در حال برگزاری است، گفت: اگر ما بتوانیم از جامعه صیانت کنیم و قدرت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم، می‌توانیم مدعی حل این معضل شویم.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه رکود و ضعف‌های اقتصادی مشکلات زود برطرف می‌شود، گفت: اگر در حوزه اقتصادی ضعف بر یک کشور مستولی شود با آوردن تکنولوژی جدید و آوردن سرمایه و معماران اقتصادی می‌توانیم سرمایه را ظرف حداکثر پنج سال جمع کنیم.

وی ادامه داد: اما اگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی واقعا ضعف و سستی و انحراف شکل بگیرد معلوم نیست درست شدن آن چه زمانی به صورت زنجیروار شکل می‌گیرند.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به معضل اعتیاد اشاره و بیان کرد: تجربه در خارج از کشور نشان می‌دهد ۲۰ درصد از افرادی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، پاک مانده‌اند و ۸۰ درصد دیگر دوباره به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند؛ این در حالی است که در ایران ۱۰ درصد از افرادی که اعتیاد را ترک می‌کنند، پاک می‌مانند و ۹۰ درصد دیگر دوباره به سراغ این معضل خانمان‌سوز می‌روند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه تا پایان امسال شاید بتوانیم ۵۰۰ هزار معتاد را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری کنیم، گفت: برای این افراد روزانه ۱۰ هزار تومان هزینه می‌شود و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ۵۰ هزار نفر از این افراد پاک می‌مانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه فرهنگ نماز و قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت: نماز و قرآن ریشه است تا این ریشه‌ها وجود دارند جوانه‌های تازه می‌توانند برویند و تبدیل به درخت‌های تنومند شوند.

این مسئول یادآور شد: در جایی که دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کشورمان به اربعین می‌روند و در شرایط بسیار خطرناکی که آن‌جا هست و در اربعینی که اتفاق می‌افتد و جلوه‌اش را در رسانه ها داریم جزو ریشه‌هایی است که حیات می‌بخشد و باید آن را توسعه دهیم و نباید فقط به ایرادهای کوچک آن بپردازیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches