×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم افزایش کیفیت ساحل نشینان و رقابت پذیری بین المللی بنادر

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم افزایش کیفیت ساحل نشینان تاکید کرد و گفت: بنادر ایران باید از لحاظ کیفیت زندگی و حمل و نقل دریایی باید با بنادر دیگر کشورها رقابت کند و اگر قدرت رقابتی بنادر را افزایش ندهیم قطعا دچار عقب ماندگی می شویم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی که شامگاه امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی در برج میلاد سخن می گفت، با گرامی داشت این روز و عرض سپاس از تمامی تلاشگران عرصه دریا اعم از نیروهای کشوری و لشگری و گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: مجموعه دریایی کشور در دوران سخت جنگ توانستند صادرات نفت و ایمنی حمل و نقل دریایی را حفظ و از مرزهای دریایی در دریای عمان و خلیج فارس دفاع و سهم خودشان را در یکپارچگی کشور ایفاکنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما باید بتوانیم بر این ناکارآمدی در کیفیت زندگی در سواحل جنوب فائق بیاییم و کیفیت زندگی ساحل نشینان ایران باید با ساکنان آن سوی دریاها رقابت کند.

وی با اشاره به مشکل جدی کم آبی در کلانشهرهای کشور به ویژه تهران، مشهد و اصفهان ادامه داد: توسعه باید در کنار منابع آبی و در سواحل دریاها شکل بگیرد و بحث دریا تنها حفاظت و نگهبانی از سواحل جنوب نیست بلکه باید به کیفیت زندگی در این مناطق نیز توجه شود.

آخوندی که در حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه، برخی از نمایندگان مجلس و مدیران و کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی سخن می گفت، یادآور شد: مدتها است تاکید دارم سازمان بنادر علاوه بر توجه به حمل ونقل دریایی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساحل نشینان توجه داشته باشد و فکر می کنم توجه مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران تنها معطوف به اجرای پروژه های عمرانی نیست بلکه باید شاهد افزایش کیفیت زندگی نیز در این منطقه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید اندیشه کنیم که چگونه می توان کیفیت زندگی در سواحل جنوب را ارتقا داد، ابراز داشت: دریا مکانی است که همه کشورها در آن حضور دارند و تمام قوانین دریا، بین المللی است و در این بین امکان رقابت پذیری ایران در حمل ونقل دریایی مهم است.

وی تاکید کرد: باید بنادر اعلام کنند که چه قدرت رقابت پذیری با سایر بنادر منطقه را دارند به عنوان مثال بندر شهید بهشتی چگونه می تواند با بنادر عمان رقابت کند و بندر شهید رجایی چه قدرت رقابتی با سایر بنادر دارد؟

آخوندی بیان کرد: عرصه دریا صحنه رقابت بین کشورهای مختلف است و باید دست به دست یکدیگر دهیم تا قدرت رقابت پذیری ایران را در بخش حمل ونقل دریایی، شیلات، امور نظامی دریایی و سایر موارد درآمدی افزایش و ارتقا دهیم و این اتفاقات جز با نیروی انسانی فعال رخ نمی دهد.

وی اضافه کرد: اگر رئیس جمهور سفرهای استانی خود را از جنوب کشور شروع می کند؛ این مساله تصادفی نیست، بلکه اهمیت و لزوم توسعه مناطق و سواحل جنوب کشور را نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی که به مناسبت روز جهانی دریانوردی در برج میلاد سخن می گفت، اعلام کرد: از مدیرعامل سازمان بنادر درخواست می کنم اقدام لازم برای ارتقای مهارت، کیفیت زندگی، دانش کارکنان این سازمان را در سطح بین المللی از طریق آموزش، ساماندهی و توسعه منابع انسانی فراهم کند.

آخوندی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که به مدد راهبری مقام معظم رهبری آنچه که در توانمان است برای توسعه ایران به کار بگیریم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches