×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
قیمت واکسن مننژیت برای زائران ۵۰۰ هزار تومان است

اقتصادتهران: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: با توجه به نرخ دلار قیمت واکسن مننژیت برای زائران حج تمتع در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایرنا سید علی مرعشی روز سه شنبه در نشستی در پاسخ به سوال ایرنا درباره قیمت واکسن مننژیت برای زائران ، گفت: با توجه به تک نرخی بودن قیمت دلار در سال جاری قیمت واکسن مننژیت ۵۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به مدت زمان ایمنی واکسن مننژیت گفت: مدت زمان ایمنی این واکسن ها ۳ سال است و اگر زائری در سال ۹۹ که حج متوقف شد، واکسن زده باشد در صورت داشتن کارت ممهور به واکسن نیاز به تزریق واکسن دوباره ندارند.

مرعشی در ادامه با بیان این که امسال ایران جز کشورهایی اعلام شده که باید واکسن فلج را نیز تزریق کنند، گفت: این واکسن برای زایران رایگان تزریق می شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا  با اشاره به این که تست pcr  برای تمام زائران الزامی است، از اعزام ۲۸۰ پزشک هلال احمر جهت پوشش درمانی مراسم حج خبر داد.

وی با اشاره به پوشش درمانی مراسم حج توسط جمعیت هلال احمر گفت: از زمانی که دولت عربستان ظرفیت حج را اعلام کرد، زمان زیادی نگذشته است و به همین علت با فشردگی و تلاش های شبانه روزی، کار سنگینی صورت گرفت و سلامت حجاج مورد بررسی قرار گرفت.

مرعشی افزود: امسال حداکثر سن مجاز حجاج ۶۵ سال است و دستورالعمل های دیگری نیز از سوی عربستان صادر شده که نیاز به هماهنگی های زیادی داشت. فردا ۴۵ نفر در قالب نخستین تیم پزشکی به عربستان اعزام می شوند تا مقدمات را برای حج امسال فراهم کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تزریق واکسن فلج اطفال جزئی از دستورالعمل مسئولان عربستان سعودی است. با وجود این که فلج اطفال سال هاست در ایران ریشه کن شده است اما مسئولان عربستان سعودی به ۲۶ کشور گفته اند که باید این واکسن را تزریق کنند. چندین سال قبل یک گزارش ابتلا در شرق کشور وجود داشته است و همین امر سبب شده تا این واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches