×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: یک تحلیل‌گر بازار مسکن گفت: قیمت متوسط یک مترمربع در شهرستان تهران ۵ میلیون و در مشهد حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. از این جهت متوسط قیمت مسکن در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۶ در مشهد ۱۰۰درصد و در تهران بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، بهروز ملکی در سمینار تخصصی تغییرات در بازار زمین و مسکن در پاسخ به اینکه چرا بازار مسکن برای ما اهمیت دارد؟ گفت: ۳۵ درصد هزینه خانواده‌های ایرانی متعلق به مسکن، ۸۰ درصد ثروت خانواده ایرانی در گرو مسکن و در حوزه اقتصاد کلان  ۱۴ درصد اشتغال وابسته به مسکن است.

وی ادامه داد: نرخ رشد متوسط بورس در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۶ حدود ۲۴ درصد و در بعضی سال‌ها شاخص بورس بالای ۱۰۰ درصد بوده و از طرفی رشد سالیانه قیمت زمین در مدت زمان مشابه ۱۶ درصد است.

این تحلیل‌گر بازار مسکن افزود: سهم هزینه‌ی مسکن در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۵ روند افزایشی داشته؛ به طوری که سایر هزینه‌های خانوار را کاهش داده و از طرفی بار هزینه مسکن بر دوش خانوار افزایش پیدا کرده است.

ملکی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد هزینه‌های استان تهران متعلق به مسکن است، گفت: نیمی از هزینه‌های استان تهران به مسکن اختصاص یافته و از طرفی خراسان جنوبی با حدود ۱۵ درصد هزینه‌های خانوار به مسکن اختصاص یافته که نسبت به استان‌های دیگر درصد پایینی داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches