×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
قرارداد ساخت ۸۹۶ کیلومتر آزادراه در حال نهایی شدن است

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: قرارداد ساخت ۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید در قالب ۸ پروژه مهم در حال نهایی شدن است.

خیرالله خادمی روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: امیدواریم پس از انجام فرایندهای مورد نیاز، نهایی شدن این قراردادها در هیات دولت به تصویب برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور افزود: قراردادهای مشارکت در ساخت شش پروژه آزادراهی به طول ۴۳۹ کیلومتر و به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل در حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید که ساخت آزادراه های اردکان – مهریز، مشهد – قوچان، لامرد – پارسیان، قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه، کنارگذر شمالی اراک و کنارگذر شرق سیرجان از مهم ترین آنها هستند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل ریلی بیان کرد: بالغ بر ٣ هزار و ۴۱۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال انجام و ساخت پنج هزار کیلومتر ریل جدید نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وی افزود: تا پایان امسال ۵۱۶ کیلومتر ریل گذاری انجام شده، تحویل می شود و امیدواریم با این اقدام مجموع طول خطوط ریلی قابل بهره برداری در یک سال به ۹۱۹ کیلومتر برسد و تا سه ماهه اول سال ۹۷، پنج استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.

خادمی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آزادراهی نیز گفت: در بخش آزادراهی ۱۱۷۰ کیلومتر در قالب ۱۰ محور آزادراهی در حال اجرا بوده و ۲۴۰۰ کیلومتر نیز در حال بهره برداری است که ۵ هزار دستگاه ماشین آلات و ۱۷ هزار نفر در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند.

وی گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ بخش عمده این آزادراه‌ها به بهره برداری خواهد رسید. البته در صورت تامین مالی از جانب دولت ۵۰ درصد آزادراه تکمیل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در حال اجرا قرار دارد، گفت: همچنین به دنبال احداث و تحویل سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور هستیم. البته هم اکنون ۱۲ هزار کیلومتر محور جدید روستایی نیز در حال انجام بوده و تاکنون ۵۲۰۰ کیلومتر راه روستایی تعمیر و بهسازی شده است.

خادمی از نهایی شدن ۸۹۶ کیلومتر آزادراه در قالب ۸ پروژه جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ۱۱۱۳ کیلومتر آزادراه در سال گذشته با اعتبار ۸۷۰۰ میلیارد تومان اجرایی شد که ۷۰ درصد سهم از سوی بخش خصوصی و ۳۰ درصد آن را دولت تامین کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین گفت که قرارداد EPC یکپارچه سازی اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی نیز هفته گذشته در دولت مصوب شده است.

هم اکنون طول آزادراه‌های کشور ۲۵۰۰ کیلومتر است و دولت در نظر دارد طول آنها را به بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر افزایش دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches