×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
قانون جامع ملی استاندارد ناقض وظایف وزارت بهداشت نیست

اقتصادتهران: رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه قانون جامع ملی استاندارد ناقض وظایف وزارت بهداشت نیست، در عین حال ابراز امیدواری کرد که این قانون در هیات وزیران اصلاح شود و نظارت بر همه کالاهای سلامت محور به طور اختصاصی بر عهده وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری در همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه همه ما بحث تداوم طرح تحول سلامت است، گفت: بخشی که به ما مربوط می‌شود، تامین دارو و تجهیزات مصرفی در بیمارستان‌هاست. باید توجه کرد که برای ارزیابی طرح تحول نظام سلامت دو شاخص مهم قرار دارد؛ اول اینکه کسی برای دریافت دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون از بیمارستان مراجعه نکند و دوم اینکه زیرمیزی در سیستم بهداشت و درمان کشور وجود نداشته باشد. این شاخص‌ها اکنون نشان می‌دهند که طرح تحول کارش را به خوبی انجام داده، اما اگر این دستاوردها از بین بروند به شرایط پیش از اجرای این طرح باز می‌گردیم که زیرمیزی رایج بود و مردم برای تهیه ملزومات و داروی مورد نیاز خود به خارج از بیمارستان می‌رفتند.

وی با بیان اینکه باید برای تداوم این طرح تلاش کنیم و از دستاوردهای آن حفاظت کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم که کسی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون از بیمارستان راهنمایی شود و علی رغم مشکلات مالی و اعتباری که امیدواریم هر چه زودتر رفع شود، وظیفه اصلی‌مان در دانشگاه‌ها این است که از دستاوردهای طرح تحول حفاظت کنیم.

اصغری با بیان اینکه از همه همکارانم می‌خواهم که همچنان این دستاوردها را حفظ کنند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین چالش طرح تحول نظام سلامت، چالش منابع مالی است. متاسفانه در ابتدای طرح قبل از انجام آزمون وسع ۱۱ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و حتی بسیاری از بیمه شدگان سایر صندوق‌های بیمه به سمت بیمه رایگان همگانی صندوق‌شان را تغییر دادند. البته امیدواریم همانطور که رئیس جمهور در گزارش ۱۰۰ روز کاری خود در شب گذشته اعلام کردند تا پایان سال بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها جبران شود.

 رئیس سازمان غذا و دارو از معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور درخواست کرد که بحث مدیریت هزینه را پیش برند و افزود: ما به سهم خود می‌توانیم در حوزه مدیریت هزینه نقش ایفا کنیم و ماموریت‌مان این است که هزینه‌هایمان را در حوزه دارو و تجهیزات مصرفی کنترل کنیم. البته باید توجه کرد که هزینه دارو و تجهیزات مصرفی در بیمارستان‌ها نزدیک به ۱۹ درصد است و این هزینه در سطح کلان نظام سلامت ۱۵ درصد محاسبه می‌شود. در عین حال در همین سهم ۱۵ تا ۲۰ درصدی هم می‌توانیم در راستای مدیریت هزینه نقش آفرینی کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches