×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
قاضی زاده هاشمی برنامه هایش برای وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را تشریح کرد

اقتصادتهران: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، چشم انداز و برنامه های آتی خود برای وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را تشریح کرد.

 به گزارش ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه با حضور در فراکسیون ولایی مجلس با تشریح برنامه های خود برای این وزارتخانه بر ضرورت توجه به موضوع عدالت آموزشی در مناطق محروم تاکید کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع عدالت آموزشی دراکثر نقاط کشور به ویژه مناطق محروم از ابتدای دولت یازدهم تاکنون مورد توجه بوده است.

هاشمی یادآور شد: به طوری که در مناطقی مانند شهرستان زابل و دیگر مناطق محروم کشور رشته های تخصصی و فوق تخصصی و دوره های آموزشی بسیاری در رشته های علوم پزشکی ایجاد شده است.

وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی و عدالت در دسترسی به خدمات درمانی باید در همه نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد، افزود: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت این موارد در دستور کار وزارت بهداشت قرار داشته است.

هاشمی تاکید کرد: نباید فراموش کرد، که تا پیش از اجرای طرح تحول چه شرایطی بر حوزه بهداشت و درمان کشور حاکم بود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: البته در سال ۹۲ مقرر شد برای اجرای طرح تحول اعتباراتی از بودجه عمرانی و حوزه تامین اجتماعی اختصاص پیدا کند، اما متاسفانه تخصیص این بودجه ها در زمان مقرر و به طور کامل عملیاتی نشد.

**قول رئیس جمهوری برای اختصاص اعتبارات لازم

هاشمی تصریح کرد: رئیس جمهور قول داده است، در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت دوازدهم مشخص شود، که چه میزان اعتبار و منابع می تواند به حوزه بهداشت و درمان تخصیص یابد، زیرا بدون وجود منابع پایدار نمی توان خدمات درمانی را به موقع و به میزان کافی به مردم ارائه داد.

وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تشریح اولویت های نظام سلامت در دولت آینده گفت: اولین هدف در کنار اجرای طرح تحول سلامت، ارتقای این طرح در چارچوب برنامه ششم توسعه است، که باید عملیاتی شود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص رفع مشکلات سموم در مواد غذایی گفت: اقدام مشترکی بین وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی باید صورت گیرد، البته وسایل اندازه گیری سموم باید دقیق و کامل باشد، هر چند که وزارت بهداشت طی ۴ سال گذشته اقداماتی را در جهت رفع مشکل این بخش انجام داد و شاید نمایندگان از آن اطلاع نداشته باشند، به عنوان مثال برای رفع سموم در برنج و غلات از طرف این وزارتخانه تدابیر مهمی اتخاذ شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches