×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
فوت نیمی از حوادث شغلی در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد

اقتصادتهران: مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیمی از حوادث شغلی منجر به فوت کشور در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و در این حوزه چالش جدی در ایران وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علی مظفری روز پنجشنبه در سومین همایش مسئولان ایمنی استان مرکزی در اراک، افزود: بحث ایمنی در کارگاه های ساختمانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ سازی گسترده در این خصوص ضروری است.

وی گفت: بر اساس آمار اداره کل بازرسی کار و گزارش بازرسان کشور، ۳۸ درصد از حوادث منجر به فوت ایران در سال ۹۵ مربوط به سقوط از ارتفاع بوده است که می طلبد استانداردهای عملیاتی در این حوزه افزایش یابد.

وی بیان کرد: سالانه ۳۴۰ میلیون حادثه ناشی از کار در دنیا رخ می دهد و برآورد شده که در این حوادث حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار کشور ادامه داد: آمارها بیانگر آن است که حدود ۳۴۰ هزار حادثه منجربه فوت دنیا به صورت مستقیم در حوادث کار رخ می دهد و حدود ۲ میلیون حادثه منجر به فوت بر اثر بیماری های شغلی و پس از خروج کارگر از حادثه کار اتفاق می افتد.

مظفری تصریح کرد: به طور میانگین روزانه ۶ هزار و ۴۰ نفر در دنیا بر اثر حوادث و بیماری های ناشی از کار جان می بازند.

وی گفت: بر اساس گزارش مرکز اچ اس ای در سال ۲۰۱۵، هزینه بیماری ها و حوادث ناشی از کار در انگلستان برای هر بیماری شغلی ۱۷ هزار دلار، حادثه منجر به فوت سه میلیون دلار و هر جراحت کاری ۸۰ هزار دلار اعلام شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات مرکز حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در ادامه این همایش گفت: سالانه میلیون ها انسان در اثر حوادث ناشی از کار در دنیا جان خود را از دست می دهند.

عباس گرگی افزود: در بسیاری از مواقع حادثه می تواند برون سازی هزینه های تولید باشد و باید دیدگاه انتقادی و دیگر گونه به حوادث داشته باشیم.

وی بیان کرد: تنها یک نفر مسئول ایمنی در کار نیست و ایجاد ایمنی باید به یک تعهد و باور جمعی تبدیل شود و ارزش های ایمنی به ارزش های مسلط سازمانی تبدیل شود.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات مرکز حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به صفر رسیدن حادثه یک آرمان است که به ویژه در کشورهای در حال توسعه دست یابی به آن بعید به نظر می رسد.

گرگی عنوان کرد: شکاف سود و ایمنی، مدیریت اقتدارگرایانه در محیط کار، بی اعتمادی سازمانی، رکود اقتصادی، دانش غیرتخصصی کارگران، فرهنگ ایمنی و جو ایمنی، معیشت کارگران، پاداش به نیروی کار، رابطه مسئولان ایمنی با بازرسان کار و ارزیابی ریسک از مهمترین چالش هایی است که مسئولان ایمنی در کارگاه ها با آن مواجه هستند‌.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches