×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
فوتی های سوانح رانندگی ایران از متوسط جهانی ۲۰ درصد بیشتر است

اقتصادتهران: نشست خبری مربوط به روز ملی ایمنی حمل و نقل با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، در این نشست که ظهر امروز (سه شنبه ششم اردیبهشت) در محل ساختمان مرکزی این جمعیت برگزار شد، ناصر رزاق منش، مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، با بیان آن که آمار فوتی های نوروز امسال متاسفانه به بیش از ۱۱۰۰ نفر رسید، گفت: این جمعیت، ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل را فرصتی مهم می داند تا نهادهای مسئول و دست اندرار صنعت حمل و نقل و ترافیک، با همراهی رسانه ها بار دیگر و جدی تر از گذشته با ایجاد یک جریان فراگیر و سراسری، خطرات و پیامدهای جبران ناپذیر سوانح رانندگی و آسیب های انسانی و اجتماعی وارده بر پیکر جامعه ضمن جلب توجه افکار عمومی و فراخواندن آحاد جامعه، نسبت به باز اندیشی و بازنگری در تمامی جوانب علل وضعیت حاکم در این بخش در کشور به ویژه جنبه های مرتبط با عوامل انسانی و رفتارهای ترافیکی همت گمارد.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده یکی از علل بروز سوانح رانندگی، فشارهای اجتماعی و نیز دغدغه های رانندگان به دلیل فشارهای اقتصادی بوده است که موجب گردیده آمار فوتی های ناشی از حوادث جاده ای به ۱۷ هزار کشته در سال برسد.

مدیرعامل این جمعیت یادآور شد: آمار فوتی های تصادفات جاده ای در کشورمان از متوسط جهانی ۲۰ درصد بیشتر است و بنابراین باید همواره بر این شعار آرمانی توجه جدی داشت که حمل و نقل باید بدون حادثه انجام شود.

وی همچنین گفت: کمبود اعتبار برای نگهداری بهینه از اصلی ترین مشکلاتی است که باید برای کاهش سوانح رانندگی به آن توجه شود ضمن آن که عدم استاندارد بودن بسیاری از خودروهای داخلی و نیز مشکلات روحی و روانی رانندگان به دلیل آسیب های ناشی از کرونا در کشور از جمله عوامل بروز تصادفات منجر به فوت است.

به گفته رزاق منش، منظور از ارتقای سطح فرهنک رانندگی، ارتقای فرهنگ راهسازی، خودروسازی، کنترل نظارت و امداد رسانی نیز است که در مجموع باعث ارتقای فرهنگ ایمنی می‌شود و فقط رانندگان نباید خطاب قرار بگیرند.

در ادامه این نشست، علی آزاد، عضو هیات مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها، به وجود رانندگان حادثه ساز و کاهش اعتبار ایمنی راه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش کل راه‌های کشور است که امکان تخصیص اعتبار بهینه برای نگهداری راه‌ها وجود ندارد و شاید تنها نیم درصد ارزش راه‌های موجود، برای نگهداری جاده‌ها مصرف می‌شود.

به گفته آزاد، مصرف آسفالت برای روکش راه‌ها از ۲۸ میلیون تن در ۱۰ سال اخیر، به ۹ میلیون تن کاهش یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: انتظاراتی از دولت داریم که از آن جمله می توان به تامین هزینه های لازم برای نگهداری راه های کشور تحت هر شرایط اشاره کرد، ضمن آن که عدم توجه به آمایش سرزمین یکی دیگر از عوامل اصلی و مهم در بروز سوانح رانندگی و افزایش فوتی هاست که می طلبد دولت توجه ویژه ای در این خصوص مبذول دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches