×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
فهرست دارویی کشور پس از ۶ سال به روز شد

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای جدید به سرعت وارد بازار می‌شوند بنابراین باید فهرست دارویی کشور بازنگری شود زیرا متاسفانه ۶ سال از آخرین بازنگری دارونامه رسمی کشور می‌گذشت که با تلاش سازمان غذا و دارو، فهرست دارویی به روز و ویرایش هشتم آن رونمایی شد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری های علمی و فناوری در راستای اجرای برنامه جامع سلامت و اصالت غذای کشور در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو با بیان اینکه دارونامه، معیار پوشش بیمه ای داروها است، اظهار داشت: فهرست داروهای مورد تایید کشور در دارونامه رسمی منتشر شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به رونمایی از دارونامه جدید طب ایرانی گفت: طب ایرانی گنجینه ای ارزشمند و میراث گذشتگان است که در دوران قبل از انقلاب اسلامی، تخریب و بسیاری از منابع آن به هندوستان برده شد؛ به طوری که امروز سازمان جهانی بهداشت، هند را مرجعی برای طب سنتی می داند و حال آنکه عمده آن مربوط به ایران است.

وی اظهار داشت: در وزارت بهداشت، ساختاری برای طب ایرانی داریم که تقویت آن، از برنامه های اصلی وزارت بهداشت است. طب ایرانی، یک روش مکمل و کمکی است که می تواند در سلامت جامعه، نقش مهمی داشته باشد.

عین اللهی تصریح کرد: طب ایرانی بر مبنای گیاهان دارویی کشور استوار است و بسیاری از عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. خرسندیم که برای نخستین بار، دارونامه طب ایرانی رونمایی شد و در آن، خواص گیاهان دارویی و آثار آنها مشخص شده و سعی ما این است.

وزیر بهداشت همچنین از تدوین آیین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این آیین نامه به عنوان دستور کار فوری در هیات دولت بررسی و تصویب می شود تا تسهیلاتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شود و امیدواریم که میزان مشارکت دانشمندان و اساتید در گسترش شرکت های دانش بنیان، افزایش یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches