دوشنبه, ۱ دی , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

فلسفه “میز خدمت” در بانک صنعت‌ومعدن چیست؟

۲۳ آبان, ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

فلسفه “میز خدمت” در بانک صنعت‌ومعدن چیست؟

اقتصادتهران: شاید خیلی از کارشناسان بانکی و افرادی که در سیستم بانکی مشغول به فعالیت هستند نام میز خدمت را نشنیده باشند چه رسد به مردم و مشتریانی که هر از گاهی برای انجام امور خود سری به بانک‌ها می‌زنند. اما آنچه مهم است این که هر مشتری بانک که به داخل شعبه مراجعه می‌کند و یا با مسوولان ستادی هر بانک کار دارد بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر مشکل خود فائق آید. این در حالی است که پروسه انجام کار در بسیاری از بانک‌ها –علیرغم شعار مشتری‌مداری که سر می‌دهند- در برخی موارد بسیار زمان‌بر بوده که این امر باعث آزار مشتریان می‌شود.

بنابراین مدت‌هاست که مشتریان بانک‌ها برای پیگیری برخی از امور خود که گاهی شاید کم‌تر از نیم‌ساعت نیز به طول نینجامد یا برای ملاقات با برخی مدیران میانی بانک‌ها که عمدتاً وقت آن‌ها با جلسات خسته کننده پر شده است و یا انجام مشاوره ساده و یا دریافت یک امضا، سردرگم شده که این مساله موجب رنجش مشتریان می‌شود و اینجاست که مقوله مشتری‌مداری که بانک‌ها سر می‌دهند زیر سوال می‌رود!

“بانک صنعت‌ومعدن” اما مدتی است که این مشکل را با به وجود آوردن “میز خدمت” برطرف کرده و این امکان را برای مشتریانش به وجود آورده که بتوانند بران انجام امور ساده در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به بوروکراسی اداری به حل مشکلات بانکی خویش بپردازند.

فلسفه “میز خدمت بانک صنعت‌ومعدن” نیز چنین است که فرد در مراجعه به بانک و بدون آن که به سراغ واحد مربوطه خود برود در ابتدا در محل در نظر گرفته شده در این بانک موسوم به “میز خدمت” که نوعی واحد اداری است مراجعه کرده که در آن‌جا هریک از واحدها و معاونت‌های بانک، نماینده خود را مستقر کرده‌اند. این نماینده یا کارشناس واحد مربوطه با رویت مستندات و مدارک شخص مراجعه کننده نسبت به برطرف کردن مشکل وی اقدام کرده بدون آن که فرد بخواهد مستقیماً با واحد مربوطه از طریق نامه‌نگاری و وقت گرفتن از مسوول دفتر آن واحد اقدام کند که طبعاً در اینصورت علاوه بر آن که در وقت خود صرفه‌جویی کرده با پاسخگویی مناسب متصدیان امور بانکی مواجه می‌شود.

گفتنی است کارشناسانی از واحدها و معاونت‌هایی نظیر اعتبارات، ارزیابی طرح‌ها، واحدهای حقوقی، بین‌الملل، وصول مطالبات و نظارت بر طرح‌ها در میز خدمت بانک صنعت‌ومعدن حضور دارند.

امید است که سایر بانک‌ها نیز با در نظر گرفتن این رویه گامی در برطرف کردن مشکلات جزیی مشتریانشان بردارند.

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها