اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۰ درصد کسبوکارها از شبکههای مجازی به عنوان مکمل تبلیغاتی استفاده میکنند و تنها سه درصد از فروش کل مربوط به این بخش میشود.
به گزارش ایرنا، علیرضا شاه میرزایی، اظهار داشت: خسارت کسب و کارها از قطع اینترنت به طور دقیق قابل محاسبه نیست و یکی از راهکارها حمایت از کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.
وی افزود: پیشبینی شده تا پایان سال فروش در فضای دیجیتال رشد ۱۳ درصدی به ارزشی معادل ۱۳۰۰ همت فروش انجام شود؛ زیرا محدودیت در اینترنت فقط موجب تاخیر در خرید مردم میشود و تاثیری در میزان ۹۷ درصد کالاها و خدمات از طریق پلتفرمهای داخلی در انواع مختلف از قبیل سایتهای داخلی، شبکههای پوز، شبکههای پرداخت، پایانههای فروشگاهی و انواع و اقسام پلتفرمها انجام میشود بر روی پلتفرمهای داخلی انجام است و به همین باید از فضای تجارت الکترونیکی داخلی کشور حمایت کنیم.
شاه میرزایی تصریح کرد: یکی از روشهای مشارکت مردم در نقش سیاستگذاری دولت، استفاده از تشکلها و اتحادیهها و اتاق اصناف در زمینه مجوزدهی است که در این زمینه اتاق اصناف بیشترین همکاری را داشته است، بهگونهای که مجوزها دیگر بر اساس سلیقه یک کارمند نیست، بلکه ضوابطی دارد که بر اساس آن مجوز دریافت میکند.
معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کد رهگیری کالاها نیز گفت: در لوازم یدکی تاکنون ۳۳۰ میلیون کد رهگیری صادر شده است که این رقم در سال گذشته کمتر از ۱۰۰ میلیون کد رهگیری بود و با احتساب محصولات دخانی به هفت میلیارد کد رهگیری رسیده است.
وی تصریح کرد: برای ایجاد تقاضا و رونق کسب و کارها دولت در نظر گرفته است با همکاری بانکها در سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان کارتهای اعتباری خرید به مردم اختصاص دهد که مردم نسبت به خرید کالاها و خدمات اقدام کنند و بعد از آن هزینه آن را در قالب اقساط پرداخت کنند.