×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
فقط ۱۰ درصد کشتی‌های ایران با پرچم سایر کشورها سفر می‌کنند

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت کشتیرانی اظهارداشت: پس از برجام ۹۰ درصد کشتی های این شرکت با پرچم جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ درصد نیز تحت پرچم سایر کشورها تردد می کنند.

به گزارش مهر، محمد سعیدی در حاشیه همایش گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت کشتیرانی، ناوگان ملی دریایی ایران است که دوره تاسیس آن به پیش از انقلاب برگشته و پس از انقلاب توسعه و رشد یافت، گفت: در حال حاضر، اقتصاد کشور شامل صادرات و واردات مبتنی بر این ناوگان است و ما تنها ناوگانی هستیم که توانستیم نیازهای اساسی مردم ایران را در زمان جنگ تامین کنیم به گونه ای که فرمانده وقت جنگ اعلام کرد این ناوگان خط دوم مقدم کشور بود.

وی ادامه داد: در دوران ظالمانه تحریم ها و در زمانی که همه خطوط کشتیرانی دنیا ارتباط خود با بنادر ایران را قطع کردند، شرکت کشتیرانی توانست همه نیازهای داخل را تامین کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی تصریح کرد: اگرچه در دوران تحریم مشکلات زیادی برای این شرکت به وجود آمد؛ اما توانستیم بعد از رفع تحریم ها همه این مشکلات را جبران کرده و در حال حاضر به تمامی بنادر دنیا به صورت عادی تردد می کنیم.

سعیدی، کشتیرانی را قلب تپنده تجارت بین الملل کشور با ناوگانی جوان دانست و افزود: کشتیرانی در تلاش است تا صنایع داخلی را با صنعت کشتیرانی بیشتر آشنا کند و در پی آن، صنعت کشتیرانی ما نیز آمادگی دارد خودکفا شود. البته شرکت های کشتی‌سازی ما در دوران تحریم ها، عقب ماندند و اکنون باید خود را به خصوص در زمینه نیروی انسانی به روز کنند.

وی سه فاکتور قیمت، زمان و کیفیت را در صنعت کشتی‌سازی بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: دو شرکت کشتیرانی و نفتکش باید از صنعت کشتی‌سازی حمایت کنند.

به گفته مدیرعامل کشتیرانی، برای اولین بار در تاریخ پنجاه ساله صنعت دریانوردی ایران، از فروردین امسال شناورهای بالای ۱۴۵۰۰ تنی را مدیریت و خدمت رسانی کرده و در آینده نزدیک قرار است به ناوگان این شرکت شناورهای جدید اضافه کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches