×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
فعالیت گسترده مراکز و کتابخانه‌های سیار کانون در شهرهای ایران

اقتصادتهران: در کنار شادپیمایی عروسک‌های غول‌پیکر در خیابان‌ها، تریلی‌های نمایش و کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون در هفته ملی کودک به شهرها و روستاهای مختلف عازم شده‌اند تا با برگزاری جنگ‌های شادی، کودکان و نوجوانان سراسر ایران را ساعاتی میهمان این رویداد ملی کنند.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با آغاز هفته ملی کودک کتاب‌خانه سیار شهری زاهدان در روز «کودک؛ صلح؛ بازی و نشاط» به همراه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مصلای زاهدان حضور یافته و در جمع کودکان، این هفته را جشن گرفتند.

همکاران بخش سیار کانون این استان در هفته ملی کودک در نقاط مختلف شهر زاهدان حضور دارند و در کنار مخاطبان خود با پخش فیلم، برپایی کارگاه‌های گوناگون، برگزاری ایستگاه نقاشی، اهدای کتاب و بازی‌های بومی و محلی روزهای خاطره‌انگیزی برای آنان رقم می‌زنند.

در نخستین روز هفته ملی کودک که با عنوان «کودک، صلح، بازی و نشاط» نامگذاری شده بود، واحد سیار با همکاری مربیان فرهنگی مراکز فعالیت‌های شادی‌بخش خود را برای کودکان حاضر در مصلای شهر زاهدان برگزار کرد.

در استان قم نیز جشن «شادپیمایی عروسک‌ها» همزمان با روز جهانی کودک در بوستان علوی قم برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال جمع کثیری از کودکان و نوجوانان قم همراه بود، برنامه‌های مفرحی با حضور عروسک‌های غول‌پیکر و هنرمندان نمایش عروسکی به اجرا درآمد.

همچنین در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام احمد مهدی‌زاده از روحانیان فعال در حوزه کودک و نوجوان به اجرای کارهای خلاقانه و شاد پرداخت که مورد استقبال کودکان و خانواده‌ها قرار گرفت.

سیدامیر طباطبایی دبیر هفته ملی کودک در استان قم در حاشیه این مراسم، ضمن تبریک روز جهانی کودک به کودکان و نوجوانان قمی، هدف از برگزاری جشن «شادپیمایی عروسک‌ها» را ایجاد نشاط و شادابی برای کودکان عنوان کرد و افزود: این مراسم بعد از گذشت ۱۸‌ماه از دوران شیوع کرونا که برای کودکان شرایط سختی را ایجاد کرد، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال چشمگیر همشهریان عزیز، احتمال دارد که «شادپیمایی عروسک‌ها» در بوستان‌های ‌هاشمی و شهید بنیادی قم نیز اجرا شود.

دبیر هفته ملی کودک در استان قم به مشارکت سپاه قم، ناجا، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، صداوسیما، آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان قم در برگزاری مطلوب جشن «شادپیمایی عروسک‌ها» اشاره کرد.

در جنوب کشور نیز در نخستین روز از هفته ملی کودک مراسم شادپیمایی کودکان در نوار ساحلی شهر بندرعباس در کنار خانواده‌هایشان و سوار بر خودرو، برگزار شد.

در ابتدای این شادپیمایی به دعوت کانون پرورش فکری، خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان مقابل مجتمع آفرینش کانون با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تجمع کردند.

در این مراسم فاطمه شیردل عضو کودک مجتمع آفرینش، نامه کودکان ایرانی به همین مناسبت را خوانش کرد. این نامه که به مناسبت روز جهانی و هفته‌ ملی کودک سال ۱۴۰۰ خورشیدی صادر شده، از سوی مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیرخانه‌ هفته‌ ملی کودک پس از ترجمه، به سفارت‌خانه‌های مستقر در تهران ارسال می‌شود تا به دست بچه‌های دیگر کشورها برسد.

در شمال کشور هم اعضای کودک مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی با خلق نقاشی‌های خلاقانه، به ساحل بندرانزلی رنگ خوش زندگی هدیه‌کردند. این اعضا با همراهی فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان پیشگام برگزاری مسابقه نقاشی‌های خلاقانه کودکان شدند و یک روز شاد و شیرین را با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها رقم ‌زدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches