×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
فعالیت۱۸۰۰جایگاه عرضه و ذبح دام درکشور

اقتصادتهران: رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه بیماری های مثل تب مالت و تب کریمه کنگو در دام علایمی ندارند، از مردم خواست برای حفظ سلامت خودوبهداشت جامعه، از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنند.

به گزارش مهر، علیرضا رفیعی پور در حاشیه بازدید از یک مرکز ثابت عرضه و کشتار دام در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه های متولی اقدامات لازم را برای تأمین دام و نظارت بهداشتی در عید قربان انجام داده اند.

وی بااشاره به اینکه دام زنده به اندازه کافی از مراکز عشایری و روستایی به مراکز شهری منتقل شده است، گفت: براساس گزارش هایی که به ما رسیده مردم از ساعت ۴ صبح در جایگاه هایی که برای این منظور تدارک دیده شده، حضور دارند و خدمت رسانی به آنان همچنان در حال انجام است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در عید قربان بیش از ۴۰۰ هزار رأس دام زنده تحت نظارت این سازمان ذبح می شود، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۹۰۰ نفر در طرح ویژه تشدید نظارت های بهداشتی عید قربان فعالیت می کنند که ۵۰۰ نفر روحانی و ۲۳۰۰ نفر دامپزشک و کارشناس بهداشتی هستند.

رفیعی پور با بیان اینکه بیش از ۱۸۰۰ جایگاه موقت و ثابت برای این منظور در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بیمای هایی مثل تب کریمه کنگو و تب مالت در دام هیچ علایمی ندارند و به راحتی می توانند مردم را گرفتار کنند به همین جهت تقاضای ما از شهروندان این است که از کشتار دام های خود در منازل و معابر عمومی بپرهیزند.

وی یادآور شد: در مراکز عرضه بهداشتی دام پس از انجام عمل ذبح اگر مردم اجازه دهند لاشه دام هایشان به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه کشتارگاه نگهداری و سپس به آنها تحویل داده می شود. اگر هم مایل نباشند گوشت لاشه به آنان داده و توصیه می شود قبل از مصرف آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال منازل خود نگهداری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در حدود ۴۰۰ هزار دامی که ذبح می شوند  بیش از ۷ میلیون عضو غیرخوراکی و حرام وجود دارد که این اعضاء باید توسط سازمان دامپزشکی دفن و یا بسته بندی و صادر شود در غیر این صورت باعث آلودگی محیط زیست خواهد شد.

رفیعی پور تأکید کرد: اگر مردم دام ها را خارج از کشتارگاه ذبح کنند اعضای غیرخوراکی را در محیط رها می کنند که باعث ایجاد آلودگی و بیماری می شود. ضمن اینکه بیش از دو تا سه میلیون کله پاچه، کبد، کلیه و غیره در این دام ها وجود دارد که باید از لحاظ سلامت توسط کارشناسان دامپزشکی بررسی شود.

وی با بیان اینکه گاهی این اعضاء آلوده هستند و مردم عادی نمی توانند این آلودگی را تشخیص دهند، اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۲۱ هزار عضو خوراکی دام های ذبح شده معدوم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches